Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je al zwangerschapsverschijnselen hebben voordat je kunt testen?

Heb last van misselijkheid, pijnlijke borsten en tepels. Kan volgens mijn cyclus nog niet testen of ik zwanger ben. Zou ik zwanger kunnen zijn?

Toegevoegd na 6 dagen:
Naast bovengenoemde ongemakken krijg ik mijn broeken ook niet meer aan. Mijn bovenbenen en heupen zijn dikker. Kan eind van de week pas testen. Zou ik zwanger kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
920

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Vanaf het moment van de bevruchting en innesteling kun je verschijnselen krijgen, omdat je lichaam vanaf de bevruchting het HCG hormoon gaat aanmaken. Je zou dus theoretisch gezien een week voordat je ongesteld zou moeten worden al iets kunnen voelen.
Ik voelde me vanaf een dag of 10 na de eisprong ineens wat misselijk en had gespannen borsten, het kan dus goed. Echter; om zekerheid te krijgen zul je toch moeten testen, en het beste is om dat te doen vanaf het moment dat je ongesteld zou moeten worden. Enkele testen kunnen ook al positief testen vanaf een dag of 3 voor die datum, maar ik zou het doen als je echt een dag overtijd bent.
succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, je zou zwanger kunnen zijn. Als je gestest hebt weet je het echter zeker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat zou kunnen. Maar nu heb je nog niks aan het antwoord. Wacht rustig af en test pas als je twee weken over tijd bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou zo maar kunnen. Gewoon testen op de dag dat je ongesteld zou moeten worden. (met een test van de apotheek of kruidvat, niet clear blue). succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan zeker. Het is natuurlijk per persoon verschillend maar ik heb hetzelfde gehad. Ik kon aan mn gespannen borsten merken dat ik zwanger was en na een tijdje hebben we een test gedaan en het bleek te kloppen. Ik voelde zelf heel goed dat mn lichaam 'anders' was dan voorheen. Ik voelde dat de hormonen door mn lichaam raasden!
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding