Ik heb vrijdag onveilige seks gehad. ik was toen ongesteld. ik weet niet zeker of hij is klaar gekomen. hoe groot is nu dat kans dat ik zwanger ben?

ik gebruik wel de pil, maar voor mijn gevoel was hij niet meer betrouwbaar, omdat ik al ongesteld werd toen ik hem nog aan het slikken was.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (6)

De kans dat je zwanger wordt van sex tijdens je menstruatie is nihil, maar niet elk bloedverlies hoeft menstruatie te zijn.
Verder is het belangrijk om te weten hoe lang je de pil al slikt, juist omdat er toch een bloeding ontstond, ben je pas aan de pil of slik je hem ´door´ dus zonder stopweek.

De enige zekerheid die je kan krijgen is door een zwangerschapstest te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de pil de afgelopen maand volgens schema hebt gebruikt, dan ben je niet zwanger. Je bent namelijk ook tijdens de stopweek (waarin je "ongesteld" wordt) tegen zwangerschap beschermd. Iets anders is dat je zonder condoom niet beschermd bent tegen andere bijverschijnselen van "onveilige sex", zoals soa's.
Ben je de afgelopen maand niet secuur geweest met het innemen van de pil en wil je het echt zeker weten, dan zul je een zwangerschapstest moeten doen. Gewoon eentje kopen bij de drogist en even lezen wanneer je hem kunt gebruiken. Of naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kans dat je zwanger bent is nihil, oftewel 0,1%. Als je onveilige seks hebt tijdens je ongesteldheid, zou dit geen kwaad moeten kunnen. Wel moet je natuurlijk uitkijken voor eventuele SOA's.
Het eitje dat door de spermacellen wordt bevrucht komt ongeveer 2 weken na de eerste dag van je ongesteldheid "vrij". Dit is de eiersprong. Dan kunnen binnengedrongen spermacellen het eitje bevruchten. Tijdens je menstruatie zit dit eitje nog ergens "vast" in je lichaam en kan het niet bevrucht worden. Sperma overleeft maximaal 3 dagen in het lichaam.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik las ook later pas dat je de pil slikt.
De kans dat je nu zwanger bent is echt heeeel klein, vooral omdat je nu beschermd wordt door de pil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de kans is heel klein, bij een menstruatie stoot je lichaam als het ware de oude eicel af.
2 Weken na de menstruatie is je ei sprong in deze perioden ben je heel vruchtbaar.
De pil is 99% betrouwbaar, dus de kans dat je ooit zwanger kan raken bestaat.
Ik zou voortaan condoom ook gebruiken.
Twijfel je of je echt niet in verwachting bent dan zou ik volgende week voor de zekerheid een zwangerschapstest halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de pil slikt, heb je geen eisprong. Ook geen menstruatie overigens, maar een onttrekkingsbloeding.
Het kan niet, als je ongesteld wordt, is je eicel al 3 dagen afgebroken en heb je niet genoeg baarmoederslijm meer. Dus én er is geen eicel én de baarmoeder zou het niet aankunnen dus je kan niet zwanger zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hele kleine kans. Als je ongesteld bent ben je bijna onvruchtbaar (tijdelijk dus). Maar er bestaat altijd een kleine kans. Ik zou de morning after pil nemen.