hoe ga je om met mensen met een negatieve persoonlijkheid?

n.a.v. de vraag:
http://www.goeievraag.nl/vraag/kenmerken-negatieve-persoonlijkheid.15574

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Niet in meegaan, duidelijk je grenzen aangeven, vraag jezelf af: geeft deze persoon me energie of kost het me heel veel energie. Goed bij jezelf blijven en goed blijven voelen wat wil ik , wat vind ik vervelend etc. en daar je grenzen in aangeven. Het is niet goed voor je om in de negatieve energie van iemand te zitten want dat beinvloed je eigen energie/ humeur/ stemming meer dan je zelf waarschijnlijk bewust doorhebt.

Ik heb jarenlang in een relatie gezeten met iemand met behoorlijke negatieve energie, en ik was zelf altijd moe en depri. Nu ik daar uit ben ben ik een heel ander persoon met veel meer energie en ben eigenlijk nooit meer depri.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn eerste reactie is: NIET!

Waarom zou je je leven laten vergallen door om te
gaan met mensen die altijd negatief zijn?

Nu zou het kunnen dat je zo iemand niet altijd kan vermijden, als het bijv. je vader of moeder is.

Dan is het zaak om voldoende afstand te nemen.
Te leren het niet belangrijk te vinden wat en hoe
die persoon zegt of doet.
Volwassen, afstandelijke houding innemen.
Zorgen dat die persoon geen vat op je heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag is natuurlijk: wat is een negatieve persoonlijkheid en in hoeverre heb je er last van.
Het lijkt mij het verstandigst deze mensen normaal te benaderen en negatieve aspecten te negeren.
Als de negativiteit je persoonlijk raakt, kun je heel direct en duidelijk aangeven dat je dit onprettig vindt.