Waarom worden er geen herdenkingsdiensten gehouden als iemand nog leeft?

Toegevoegd na 9 uur:
Horen mensen meestal tijdens hun leven ook wel wat men doorgaans in een herdenkingsdienst zegt?

13 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat herdenkingsdiensten er zijn om je te herinneren aan en om je stil te laten staan bij het leven en de afwezigheid van een persoon.
Als je een levend persoon mist, dan bel je diegene even op of je schrijft iets op zijn Facebook prikbord.
Met de doden gaat dat zo lastig, dus daarom komen groepen mensen samen om samen over hun gemis te praten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wat valt er op dat moment te herdenken? Iemand leeft dan toch nog. En als je bepaalde momenten wilt herdenken, dan doen mensen dat in een café/bar of gewoon thuis onder het genot van een drankje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat moet je dan herdenken? Dat iemand nog leeft? Als een mens iets groots heeft verricht wordt hij/zij daarom geroemd en dan heet dat geen herdenkingsdienst, maar een eerbetoon als deze persoon nog in leven is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle herdenkingsdiensten zitten altijd stikvol met levende mensen,die iemand HERdenken, die uit de tijd is.

Toegevoegd na 53 minuten:
Ja, Dat horen mensen wel en het komt hier op neer: Van de doden niets dan goeds!