Wij trouwden,toen mijn dame net een week 20 was! Ik denk dat jij dan ook niet te jong bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Hoezo zou je te jong zijn?
Als je er klaar voor bent, en 't voelt goed moet je het gewoon doen als je dat wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk dat deze vraag moeilijk te beantwoorden is zonder je te kennen, ben je erg volwassen of juist niet, heb je verantwoordelijkheidsgevoel of niet, allemaal van die dingen die erg belangrijk zijn om kans van slagen te hebben.
Mijn eigen dochter is ook gaan samenwonen met haar vriend toen ze 20 was en dat gaat perfect!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat ik er klaar voor ben maar onze relatie dat weet ik niet, we zien elkaar graag maar... ik twijfel , ik zou het zo graag willen maar het is altijd bang afwachten wat het word zeker :)
Ik vindt je niet te jong,maar hoe denk je er zelf over?
Denk je dat je het aan kunt....want het is wel iets anders dan bij je ouders thuis.
Kunnen jullie het financieel aan,ben je zelfstandig..

Als je twijfelt huur dan voor een week of 2-3 een huisje ergens en kijk hoe het bevalt..

Ik wens je in ieder geval veel plezier en liefde toe met samenwonen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor samenwonen hoef je niet ouder te zijn.
Ik zou er alleen voorlopig voor waken dingen te doen die je voor lang vastleggen zoals kinderen en hypotheken. Als het, wat ik niet hoop, toch niet blijkt te werken kun je zonder veel kleerscheuren weer verder en heb je alleen een les geleerd.
Daar ben je tenslotte jong voor, om ervaring op te doen (en veel pret te hebben).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net iemand van jouw leeftijd in mijn zeer nabije omgeving meegemaakt die na een jaartje samenwonen tot de conclusie kwam dat eerst een jaartje op zichzelf beter geweest zou zijn en dat na dat jaar samenwonen alsnog is gaan doen. Die persoon overleeft het wel maar het is toch een heel gedoe. Gebruik een relatie in ieder geval niet als een soort tractor om je aan je ouders te ontworstelen of iets dergelijks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaat geen leeftijdsgrens voor te jong of te oud samenwonen, dit is zo afhankelijk van de beide personen.
Vraag je af: wil ik echt samenwonen of liever eerst een tijdje zelfstandig zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
noodgedwongen woonde ik al op mijn 18e volledig zelfstandig en kwam niet al te lang daarna mijn toenmalige vriend bij me wonen... het kan dus wel hoor, maar kun je het beiden aan... wat je kunt doen is eerst op jezelf en hem dan een of twee weken laten proef samen wonen...
dan kun je zien of het gaat...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee joh, maar wat vooral belangrijk is, is om je verstand te volgen!
Het is zo leuk om samen een eigen stekkie te maken! Veel plezier :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt volledig aan je eigen gevoel. 'n Vriendin van mij had precies jou omschreven situatie; alleen zat er ook nog eens trouwen in het rijtje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat er niet om of je te jong bent.
Het gaat er om of jullie gevoelens voor elkaar van dien aard zijn dat je allebei het gevoel hebt, jullie leven
samen te willen delen.

Ik ben getrouwd toen ik 21 was en achteraf vond ik dat veel te jong.
En schrik had ik ook! Janken van de zenuwen!

We zijn pas na 18 jaar gescheiden, maar we hebben wel een hele leuke tijd samen gehad hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal niet.
Ik was 18 en woon nog steeds samen(getrouwd)dus ik zeg ja hoor, zolang jullie van elkaar houden en elkaar aanvullen, dankan je gerust samen wonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Qua leeftijd ben je zeker niet te jong, je bent meerderjarig.

Nu weet ik niet of je al op jezelf woont. Zo niet: ik kan aanraden om eerst een jaartje zelfstandig te wonen voordat je gaat samenwonen. Dan verloopt het samenwonen soepeler (je weet al wat er bij komt kijken om een eigen huishouden te runnen), en mocht het ooit uitgaan, dan hoef je je geen zorgen te maken of je het alleen ook wel kunt redden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Samenwonen doet u op basis van gelijkwaardigheid.
Indien het nog geen vaste vormen aanneemt met de relatie, hou dan uw bankrekeningen gescheiden. (ook geen machtigingen)

Spreek wel af hoe u beiden de inkomsten en uitgaven aanpakken. Verdeel ook de huishoudelijke taken. In veel gezamenlijke taken leert u elkaar het beste kennen.

Bedenk dat er geen recept is voor dit soort situaties en dat u het vaak van de chemie moet hebben tussen elkaar of het gezonde verstand. En mbt gezinsuitbreiding is het het beste moment als u besluit eerst te trouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat er niet om hoe oud of je bent.Het gaat erom hoe verantwoordelijk je bent. En niet alleen jij maar je partner ook.
Dus wanneer jij je met 20 jaar gewoon normaal gedraagt en er geen bende van maakt zowel niet in huis als niet financieel dan is 20 gewoon een geweldige leeftijd om te gaan samen wonen.En absoluut niet te jong.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De grote vraag is volgens mij wat jij er zelf van vindt. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die dit kunnen op hun 20 maar dat er ook genoeg mensen erg veel druk op hun relatie leggen als ze met 20 gaan samenwonen. Ga in ieder geval echt van je onderbuik gevoel uit. Is dan het antwoord op de vraag Ja, ga er dan voor. Bij twijfel gewoon wachten.
Succes met je beslissing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moeilijke vraag. Ik ken jullie beide niet en kan dat dus niet beoordelen. In principe is 20 niet te jong om te gaan samenwonen. Ik maakte de fout om met 18 te gaan samenwonen met iemand die totaal niet bij mij paste. Wij kwamen uit 2 verschillende milieus en vanuit zijn familie werd het samenwonen bijna opgedrongen. We hadden toen al heel veel ruzie, maar volgens zijn familie zou het allemaal beter gaan als we zouden gaan samenwonen. We vochten als kat en hond, waren absoluut niet gelijk aan elkaar (ik was veel mondiger en werd thuis altijd aangemoedigd om mijn eigen keuzes te maken en absoluut niet afhankelijk van iemand anders te zijn, hij was de oudste thuis en werd opgehemeld omdat hij een man was en dat vrouwen alleen maar achter het fornuis behoorde te staan). Op een gegeven moment begon hij tijdens een ruzie te slaan en toen heb ik mijn spullen gepakt. Dat hele samenwonen heeft dus maar een paar maanden geduurd.

Doe wat je hart ingeeft en ga desnoods eerst eens een jaartje op jezelf wonen of ga alleen de weekenden samenwonen.

Succes!
Irene