wat vinden vrouwen aantrekkelijk aan een man?

is dat inderdaad zoals het algemene beeld een beetje is: Status, macht/kracht, goed uiterlijk enz. Of is dit te kort door de bocht? verklaar u nader ladies ;)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (39)

Wat ik aantrekkelijk vind aan een man is dat hij brede interesses heeft, kan koken, voor zich zelf kan zorgen en er verzorgd uit ziet. Attent en lief is.

Toegevoegd na 2 minuten:
status ,macht knap ik op af. Dat hij mentale kracht heeft vind ik ook belangrijk. oeps wat een waslijst he? hiiii
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
uh je blijft wel van mijn af aan +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom nou een min ???? Dat is MIJN AANTREKKELIJKE MAN grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lora bedoel je dat ik van jou man af moet blijven?
Ja hoor, want ik heb er zo eeeeeeen mmm ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
onterechte min + van mij!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja kan gebeuren deirdre ;-) bedankt voor je reactie.
ik vind een man aantrekkelijk als hij wel wat stoer is maar toch heel lief zeg maar. tja hoe leg ik dit uit. de manier waarop hij naar je kijkt. .
het zijn de kleine dingetjes een beetje die het doen :)

die macho types die denken dat ze vreselijk leuk en stoer en goed zijn daar knap ik alleen maar op af
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mannen gelukkig dat ze er zijn +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja vreselijk, die body-builder types
Ja hoor, dat is veel te kort door de bocht.
Ik maal niet om status en macht. En een goed uiterlijk?
Als het maar goed is voor mij, en dat wil niet zeggen dat het goed is voor anderen.
Een aantrekkelijke man is voor mij het volgende (onder andere): Betrouwbaar, geestig, actief, lief (voor mij en zijn naasten, voor de rest is aardig zijn genoeg), behulpzaam, en vooral zichzelf en authentiek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha, als daar eens een kant en klaar antwoord op zou zijn... Ik denk dat hier niet echt een antwoord op is. Kijk maar eens op straat rond naar stelletjes: je ziet heel veel verschillende soorten mannen, die toch allemaal een vriendin/vrouw hebben. Als alle vrouwen op een type man zouden vallen zou het snel afgelopen zijn met het bestaan van de mens.

Over het algemeen denk ik dat uiterlijk zeker op de lange duur niet zo heel erg belangrijk is, maar dit zal ook zeker van vrouw tot vrouw verschillen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Status doet me niets, macht nog minder, mooie auto...al helemáál niet.
Ben wel gevoelig voor,zelfstandige mannen , die wat te vertellen hebben, met een goed gevoel voor humor en die zorgzaam zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ kijk Nelly dat is beslist geen Alien hihii
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha nee met beide benen op de grond moet ie staan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat bedoel ik met een mooie auto krijg je iedere vrouw. Wat zijn vrouwen toch eigenlijk materialistisch als je iets verder kijkt / graaft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zij zegt een mooie auto doet mij niks!wel opletten he jeroen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat ik eerdaags een leuke alien in een mooie auto ontmoed....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ muts52. Reageerde op Loenie, er zijn natuurlijk altijd vrouwen met diepgang. Je komt ze alleen in het echte leven niet zo vaak tegen.
Stabiele, zachte en liefdevolle mannen die ook nog eens echt een vent durven zijn, die zijn aantrekkelijk voor mij.

Daarnaast zijn eigenschappen als; humor, relativerings- en inlevingsvermogen, kwetsbaar op kunnen stellen en NIET gierig zijn, heel mooi meegenomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind een stoere man met een klein hartje aantrekkelijk.
Ook is het heel belangrijk dat hij humor heeft.
En zachte handen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het ook wat kort daaor de bocht, dat zijn allemaal
(ja hoe noem je dat) 'schijn/buitenkant dingen.
Ik val op mannen met een hart van goud, mannen die eerlijk zijn/oprecht. Liefdevol naar een ander toe.

Dat status gedoe vind ik maar pocherig overkomen en beetje te macho enzo, waar ik absoluut niet van hou.

Toegevoegd na 3 minuten:
Maar het verschilt natuurlijk omdat niet alle vrouwen voor een type man vallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankje !
Status en macht... totaal niet interessant.
Goed uiterlijk... ach, wat versta je daar onder, verzorgd uiterlijk... dat dan weer wel.
Humor vind ik wel fijn, mij het gevoel geven dat hij mij beschermen wil is ook leuk, lief, sociaal. Kortom, gewoon een prettig mens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat vinden vrouwen aantrekkelijk aan een man?..dat hij zelfstandig is-sociaal-grappig-verzorgend-meelevend-openhartig..Wij vrouwen houden niet van macho's-pochers-uitslovers-glimmende spierbundels-aso auto's-mannen met make-up en maatpakken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat mij aantrekt in mannen is humor,lief en zorgzaam. Maar alle eigenschappen zijn relatief,wat voor mij lief zijn is,hoeft bijvoorbeeld voor een ander niet zo te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat verschilt denk ik per vrouw. Ik vind het belangrijk dat hij zachtaardig en lief is, maar dat ie niet eerder op de tafel staat dan ik bij het zien van een spin bijvoorbeeld ;)
Goed verzorgd uiterlijk, lekker luchtje op.
En wat ik hier ergens ook al las, dat beschermde gevoel, dat vind ik wel heel fijn. Ookal kan ik goed voor mezelf opkomen, als het te gek wordt, dan moet ie er zijn.

Ik moet het gevoel hebben/houden dat ik belangrijk ben, dat ik er mag zijn.

Veeleisend? Nee hoor, die van mij voldoet aan al deze eisen! Wat ben ik toch eigenlijk gelukkig.... :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat aantrekkelijk is aan een man, dat je door de stad loopt en nog eens omkijkt.

Uitstraling, leuk gekleed. Lach ogen, vrolijk gezicht, iemand met wie je kan lachen. Die kan koken, strijken, ramen zemen,bedden opmaken, boodschappen doen, eerlijk en betrouwbaar, teder en hartstochtelijk is en nog werken ook.

En sorry dat is mijn man, en dames jullie krijgen deze niet. Ik ben supertrots op hem en is ook nog vreselijk handig.

Dus een goede baan ach dat heeft ie of niet, maar dat moet niet uitmaken. Het gaat om hoe iemand is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn aandacht... zijn zorgvuldigheid... zijn zorgen voor... En het alleraantrekkelijkst is een man die van haar de allermooiste maakt, die van haar de allerliefste maakt... Dan is die man onweerstaanbaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*grote glimlach* "een man die van haar de allermooiste maakt, die van haar de allerliefste maakt…"
Mooi gezegd! +
Status zegt mij ook niks.

Een man die liefdevol, en een tikkeltje stoer is. Kan luisteren en vooral een vrouwelijke kant heeft. Die zijn gevoel en verstand in balans probeert te houden. Durft te zijn wie hij is! De man die een goed invoelingsvermogen heeft en zacht kan zijn. Dus begrijp het begrip de; "vrouwelijke kant" niet verkeerd! Het is het mooiste wat een man kan hebben. Want hij zal geduldig kunnen luisteren en kunnen invoelen en dat is m.i. erg belangrijk!

Toegevoegd na 1 minuut:
Uiterlijk? Goed verzorgd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Status en macht doen er totaal niet toe bij mij. Wat ik aantrekkelijk vind is een man die liefdevol, zorgzaam, respectvol, beschermend is. Die me behandeld met respect. Hij is lekker fris en schoon, heeft een open en tikkeltje ondeugende lach en blik. Hij is duidelijk DE man, beetje stoer, ik kan op hem leunen en rekenen en hij heeft de "leiding". En om het plaatje helemaal perfect voor mij te maken heeft hij ook nog eens een lekker lijf met een mooi kleurtje :)

Hey, zit ik gewoon mijn eigen man te beschrijven ;-P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ene; 'je behandeld met respect'. Helemaal waar! +1
eerlijkheid,oprechtheid,uiterlijk,verzorgend,
en natuurlijk moet de klik er zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet wat 'vrouwen' aantrekkelijk vinden aan een man.

Ik stel mij zo voor dat heel veel vrouwen vaak verliefd worden op mannen die niet voldoen aan hun ideaalbeeld, soms zelfs sterk afwijken.

Die vinden ze dan blijkbaar toch aantrekkelijk.
14 jaar geleden
Heel kort door de bocht gesteld inderdaad, maar mij interesseert het in ieder geval helemaal niets alles wat je opnoemde, ik wil graag een betrouwbare, oprechte, lieve man met humor en met wie ik kan praten.
Status of macht heb ik nog nooit laten meewegen met mijn voorkeur.
Als ik zo'n man ontmoet die al die zaken uitstraalt raak ik daar ook niet opgewonden van, integendeel ik raak op mijn hoede, en als ik hem leuk zou vinden, is het belangrijk hoe hij die dingen gebruikt. Status en macht en veel geld zijn voor mij geen pre.Bij mijn partners was het altijd bij toeval dat ik erachter kwam of ze ook die achtergrond hadden, ik was er op voorhand niet naar op zoek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het wel interessant dat bijna iedereen zegt dat status en macht hen niet interesseert, terwijl uit alle onderzoeken toch weer blijkt dat er meestal wel voor iemand met status en macht gekozen word als die optie er is (;

Wat ik aantrekkelijk vind in een man:
- Zijn geur
- Zijn enthousiasme (plezier dat wordt uitgestraald)
- De persoon die zonder twijfelen voorop loopt in de polonaise.
- Een IQ van minstens 130
- Beetje nerdy type (;

Overigens, als ik zo eens naar mijn vriendinnen kijk, de meeste gaan absoluut voor een man met macht die hun verder kan helpen in hun carriere en geven dat ook asboluut toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rose
14 jaar geleden
Echt, Sonja, moet een man voor jou per sé hoogbegaafd zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rose, ja, absoluut. Anders ben ik de hele dag bezig met uitleggen wat ik precies bedoel. Ik wil bij mijn partner mijzelf kunnen zijn en niet dommer hoeven te doen dan ik zelf ben. Hoogbegaafd en hoog iq zijn overigens niet helemaal hetzelfde.
Ik vind het aantrekkelijk als een man groot is, dat je er lekker bij kan kruipen, lekker beschermend. Natuurlijk is een leuke kop ook aantrekkelijk, maar uitstraling en karakter is veel belangrijker! Mannen zijn vaak stoer maar toch lief en die combi doet het hem ook. Het is wel lastig uit te leggen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat verschilt natuurlijk per vrouw. Maar ik val op humoristische mannen, beetje groot en stoer (niet te),
meestal donker haar, lief, betrouwbaar, slim, vriendelijk, vloeken is uit den boze, heeft een baan, goed met kinderen en heeft een goed hart. Ik val niet op de eerste de beste zoals je ziet ;-)

Toegevoegd na 11 minuten:
Wat ik bedoel met een baan is dat hij niet afhankelijk is van mij. En wat ik ook een hele goei vond bij iemand anders; hij moet respect hebben voor mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind een man aantrekkelijk als hij idealistisch is, een dierenvriend is, vrolijk en opgewekt is.
ook zelfstandigheid waardeer ik erg, en betrouwbaar, integer moet hij ook zijn.

wat uiterlijk betreft graag type motorrijder, met lang haar, een paar tattoos mogen best, en een atletisch postuur.
14 jaar geleden
Er moet gewoon een klik zijn. Waar die vandaan komt is onbekend.

Wat hij niet moet zijn is: te macho en zelfingenomen. Goed uiterlijk hoeft ook niet perse, maar hij moet wel iets hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die vraag is natuurlijk onmogelijk te beantwoorden voor andere vrouwen, ik kan het alleen voor mezelf zeggen:
ik val op uitstraling, mooie ogen en op de lach.
En qua karakter moet iemand in ieder geval lief en betrouwbaar zijn en gevoel voor humor hebben.
Een beetje pit vind ik ook wel prettig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat mij aantrekt in een man is moeilijk concreet te beschrijven. Het is de combinatie van verschillende eigenschappen, die mij het gevoel geven dat hij bij mij past. Zo moet hij me vriendelijk, maar niet te doordringend kunnen aankijken. Hij moet een leuke lach hebben en ook mij kunnen laten lachen (humor). Hij moet intelligent zijn in de sociale omgang. Zijn belangstelling moet aansluiten bij die van mij (dat wil niet zeggen hetzelfde). En als hij er dan nog leuk uit ziet, is dat zeker een pre. Ik zal niet zeggen dat mij dat niet interesseert. Maar zoals gezegd spelen er ook nog aspecten mee die meer met gevoel en afstemming te maken hebben. Waarvan ik denk: ik weet niet wat het is. de 'klik' misschien?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon altijd lekker jezelf zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geur....
En ik ben meer aangetrokken tot juist de wat klunzige types, maar ik weet niet of dat een uitzondering is.

Uit een onderzoek (dat ik kortgeleden op de radio heb gehoord) blijkt dat veel vrouwen tevens vallen op bezit. Dit kan ik niet herkennen noch onderbouwen, maar het schijnt iets te maken te hebben met overlevingskansen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Na even nagedacht te hebben: naast geur is ook erg belangrijk
- humor delen
- een man bij wie je je niet automatisch anders gedraagt dan gewoonlijk / even veel teruggeeft als ie aanneemt
(voor mij persoonlijk)
- een man die niet iets beloofd in de trant van 'voor eeuwig en altijd'
- een man die geen cadeau's geeft > dat vind ik te bindend
- mannen die het niet erg vinden als de ander volledig onafhankelijk is, op financieel gebied (ze schijnen nog te bestaan!)

Toegevoegd na 9 minuten:
Ja, en eigenlijk ook wel dat diegene een beetje het heft in handen heeft. Ik ben niet iemand die snel realistische initiatieven neemt, en k hou er wel van om zo'n beetje op iemand te kunnen leunen.

In een verhaal uit de griekse mythologie worden man+vrouw dan ook vergeleken met een boom+klimop.

Toegevoegd na 2 uur:
Niet belangrijk:
- of diegene zich opknapt of niet
- wat diens smaak is (alles behalve [humor,] voedsel en misschien politiek)
- eigenaardigheden zoals snurken of neushaarknippen

Toegevoegd na 2 uur:
En uberhaupt: als ik geen verwachtingen van diegene heb zou k het liefste zien dat die ander dat ook niet van mij heeft
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De schoonheid, het karakter, het uiterlijk...
Mannen die lelijk zijn, die hoef ik niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zij voor hem op de eerste plaats komt.Dat hij alles opzij zet mocht ze hem nodig hebben.Dat hij haar liefdevol corrigeert bij foute beslissingen.Dat hij haar ten alle tijden recht in de ogen kan kijken.Dat hij indien aanwezig een goede vader voor hun kinderen zal zijn.Dat hij hymor heeft.dat hij iemand is op wie ze kan bouwen.Dat hij zegt;ik vind het zo fijn om elke dag weer na mijn werk bij jou thuis te zijn.

Toegevoegd na 16 minuten:
hymor=humor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja,ik heb het geluk hem te hebben gevonden en Marieanne,je hebt ook een verantwoordelijkheid naar elkaar toe.Maar dat voelt niet als een zware last.
dat ik hem kan vertrouwen, op hem kan bouwen, ik hou van stoer, maar wel lief, die ervoor me is in mijn slechtte en goede tijden, die zijn laatste aan mij geeft, mij veiligheid geeft, een lieve vader is, me weer omhoog helpt wanneer ik het even niet meer zie zitten, humor vind ik erg belangrijk, kunnen praten, uiterlijk? nee niet echt, verzorgd weer wel, geven en nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denkt dat ogen de meest aantrekkelijkste zijn van een man...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik persoonlijk wat ik aantrekkelijk vind aan man mooi ogen leuk lach goed gebouwd niet dik, strak buik lekker kontje :)
maar innerlijk is natuurlijk ook heel belangrijk anders heb je niets aan .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuke vraag!

Wat ik aantrekkelijk vind is als een man er op een noncelante manier verzorgt uit ziet. En dat je kan zien dat hij lekker in zijn vel zit.
Verder is het vooral de uitstraling en het totaal plaatje die het hem doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een aantal dingen vinden vrouwen belangrijk aan een man. Maar 2 hoofdonderwerpen: Innerlijk en uiterlijk. Dat spreekt voor zich. Een paar dingen in die onderwerpen vind ik (ik denk de meeste vrouwen) aantrekkelijk.

Innerlijk: lief, behulpzaam, loyaal, sociaal, een makkelijke prater én zwijger (een man moet ook eens zijn mond moeten kunnen houden), een man die kan koken is ook heel aantrekkelijk.

Uiterlijk: Hierbij is het moeilijk te zeggen wat de meeste vrouwen aantrekkelijk vinden aan een man. Het stereotype 'knappe man' is lang, niet dik (gespierd misschien), goed gekleed enz. Maar niet elke vrouw hoeft daar voor te vallen. Het ligt totaal aan de vrouw zelf. Dat geld ook voor het innerlijk.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is ook heel belangrijk als je een man kan vertrouwen!
en macho's zijn wel het laatste type waar de meeste vrouwen voor zouden vallen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Oke ik was éen van de belangrijke dingen vergeten;
Humor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat verschilt per persoon.
veel vrouwen vinden romatiek belagrijk. en humor.
Ik wil graag een hooge opgeleide, ambitioeuse man met veel zelfvertrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een lieve man die zijn eigen mannetje kan staan en attent is. afhankelijk van zijn vrouw maar toch zelfstandig. lieve stem moet ie hebben..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Status, macht en auto interesseren me helemaal nix, integendeel zelfs! Op een man in 3-delig pak knap ik gelijk af! Geef mij maar een beetje hippie-achtig type, lang haar mag. Knap van uiterlijk niet nodig, wel leuke uitstraling (maar dat is natuurlijk heel persoonlijk). Groot en stevig. Hoeft niet gespierd, maar absoluut niet mager, ik moet lekker tegen hem aan kunnen kruipen. Behaarde borst, mmmm, mannen die zichzelf overal ontharen knap ik ook op af, lol. Stoppelbaardje graag. Donker haar en ogen het liefste :-)

Qua innerlijk: allereerste vereiste is dat ie eerlijk is, dat ik op hem vertrouwen kan. In de zin van: een man een man, een woord een woord. Niet dat gedraai van de zakenman, maar eentje die echt staat voor wat ie zegt. Die niet over zich heen laat lopen. Die zoveel zelfvertrouwen heeft dat ie ook lekker gek durft te doen. Moet absoluut dierenliefhebber zijn, en van kinderen houden. Ergens een zachte kern, maar toch wel echt een echte man. Hoeft niet te stofzuigen, schoonmaken, koken enz, maar moet wel van muziek houden (rock, blues). Een vent waar ik niet mee uitgepraat raak, omdat we mekaar altijd wel iets te vertellen hebben, over heel veel verschillende onderwerpen. Ja ook over voetbal, want daar hou ik ook van :-)

Liever samen op de fiets het bos in om te picknicken dan met een dure auto naar een fancy restaurant!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eerlijk
betrouwbaar
spontaan
humoristisch
romantisch
uitdagend
lief
meelevend
sociaal
beschermend