Wat doe je als je ruzie hebt met een familielid?

Een hele tijd ging ik heel goed om met de nicht van mijn vriend. Tot een aantal dagen geleden. Er is ruzie ontstaan en ik ben degene die het heeft geprobeerd om het goed te maken, zoals altijd eigenlijk. Op de vraag of we weer normaal kunnen doen tegen elkaar (we zijn immers allebei volwassen mensen), kreeg ik alleen maar het antwoord: oke.
Nu zit ik te kijken op haar hyves(via iemand anders, want ze heeft me er gewoon afgegooid) en zie ik dat ze flink heeft lopen roddelen/praten over mij en duidelijk maakt dat ze "helemaal klaar" is met mij.
Dit maakt me weer erg boos en het liefst wil ik wat terug doen. Aan de andere kant wil ik de eer aan mezelf houden en gewoon negeren.
Het is heel frustrerend voor mij, zeker omdat ik me echt van geen kwaad bewust ben.
Wat moet ik hiermee? Het is toch ook een beetje familie van mij, en ik zal haar wel vaker tegenkomen.
En als ik het gewoon negeer, wat moet ik dan met die opgefokte gevoelens? Ik slaap al 2 dagen niet en het begint me ondertussen echt op te breken.
Ik hoop dat iemand goed advies heeft.

Toegevoegd na 3 minuten:
Oh ja, we sporten ook nog eens allebei 3 keer in de week bij dezelfde sportschool in dezelfde les. Hoe reageer ik daar dan weer op?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een opbeurend +je voor jou.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat lief! Door al die reacties en antwoorden, word ik gewoon rustiger. Heerlijk om even rustig te zijn van binnen.(in mijn hoofd :D) Bedankt!

Antwoorden (9)

Er boven staan en niet verder reageren is het allermoeilijkste en allerbeste...

Toegevoegd na 1 minuut:
Die opgefokte gevoelens die gaan weg op dezelfde manier als ze kwamen, je kunt er niets aan doen, het is er op enig moment en het gaat op enig moment, maar je kunt het wel rekken, maar doe dat niet...

Er boven staan en niet verder reageren is het allermoeilijkste en allerbeste…
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hou de eer aan jezelf en blijf gewoon vriendelijk tegen haar.
Wanneer je het idee hebt dat je rustig genoeg bent kun je haar nog een keer benaderen voor een gesprek.
Zo'n gesprek moet je heel dicht bij jezelf houden. Dat wil zeggen dat je aangeeft hoe jij je voelt en wat jij ervan vindt. Nooit gaan beschuldigen door bijv. te zeggen: "Want jij....", "ik vind het stom dat jij...."
Geef aan dat je het heel naar vindt als jullie ruzie maken, geef aan dat je er niet van kan slapen en dat je je heel erg gekwetst voelt nu zij zo open en bloot op haar hyves zulke dingen over je zegt.
Veel succes ermee....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jij hebt er veel meer last van haar ,dus negeren en naar een andere sportschool gaan,iemand die zo over jou loopt te roddelen is jou vriendschap niet waard
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord, negeren is een goed idee! Andere sportschool.... niet echt. Ik ben iemand die geen ruzie wil, en er veel aan zal doen om het goed te maken, maar ik laat niet over me heen lopen en ik laat me zeker niet wegjagen. Door niemand. Die sportschool bevalt me goed, heb daar nog andere vriendinnen zitten ook, dus ik blijf lekker daar zitten.
Maar wel een goed antwoord! +1
Hey Michelle....Het is vervelend dat zij op hyves over je roddelt en je jezelf niet kunt verdedigen...aan de andere kant toont zij nu haar ware aard...Michelle,wees de wijste,laat haar gaan (is moeilijk)maar voor jou het beste..Als jij voor 100% zeker bent dat de ruzie niet van jou afkomt,negeer haar dan...doe of je neus bloedt met sporten en wees trots op jezelf dat je moeite hebt gedaan om de ruzie bij te leggen....zij is in mijn ogen je vriendschap niet waard...
kruip vanavond lekker in je bedje,denk maar aan leuke dingen,laat de nicht maar voor wat het is...een ordinaire roddel tante die niet spoort...
kortom Michelle...stop met piekeren en leef je eigen leven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Michelle jij bent verstandig geweest en het willen uitpraten. Als een ander daar dan over loopt te roddelen dan weet jij gelijk hoe die persoon is. En dan zegt meer over een ander dan over jou.

Doe gewoon normaal maar bewaar afstand. Je bent nu te opgefokt om hierover te praten en zeg je misschien dingen waar je achteraf spijt van krijgt.

Door afstand te bewaren kan de ander 2 dingen doen, poeslief tegen je zijn of ook jou negeren. En mocht het zo zijn dat deze persoon er last van heeft van jou negeer gedrag en het dan zal vragen dan kan je aangeven dat je via Hyves erachter bent gekomen dat men over jou loopt te roddelen. Dat je hier erg teleurgesteld in bent en dat je dit niet van deze persoon had verwacht. Want tegen geroddel kan jij je niet verweren.

Probeer het naast je neer te leggen, en weer lekker te slapen want ze zijn jou op deze manier niet waard.

Investeer in andere mensen waar jij je prettig bij voelt, daar krijg je meer van terug, dan negatief van anderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt! +1
Hoe belangrijk kan iemand voor je zijn die na een ruzie en uitpraten via een site , roddels de wereld inhelpt. Het is jammer dat je het gelezen hebt, maar van de andere kant zijn je ogen nu dus open.!
Hier stop je dus geen energie meer in.
En er niet van slapen, wees wijzer. Er zijn betere mensen op de wereld.
Wat nu: gewoon doen maar dan ook niet meer dan dat.
Laat het je niet meer gebeuren dat ze te dicht bij je komt.
Goedendag en Amen heet dat in onze familie, werkt prima.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je er last van hebt en je wil op een eerlijke manier er mee om gaan bel je haar op en vraag je wat er gaande is.Dat je geen ruzie wil ,en dat je met haar wil praten.En dat je geen ruzie wil. Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Denk inderdaad dat je de eer aan jezelf moet houden. Als zij over jou roddelt dan zegt het meer over haar als over jou. Wees de wijste en doe gewoon normaal tegen haar. Mis een beetje hoe je vriend hier tegen over staat, steunt hij jou hierin?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon je eigen ding doen en proberen de ruzie even te laten voor wat het is. Probeer haar zoveel mogelijk te negeren (althans voor een tijdje) Ik denk dat ze zelfs wel weer naar je toe komt. Ik neem aan dat zij het ook niet fijn vind om ruzie te hebben en vooral niet als jullie elkaar zoveel zien. Mocht dat niet het geval zijn ga dan zelf naar haar toe en praat het uit. Je weet dan wat je aan haar hebt dus is het misschien slimmer om in het vervolg niet meer zo dik bevriend te raken met haar en wat minder samen te doen. Maar inderdaad, volwassenen onder mekaar moet lukken toch?

Succes