Zeven jaar leeftijdsverschil en 'ondergeschikte', wat kan ik tegen mijn gevoelens doen?

Op mijn werk is een tijdje geleden een meisje komen werken die zeven jaar jonger is dan ik ben (21 en 14). Ik heb de leiding over haar op het werk.

Tijdens het werk lachen we constant en ik kan erg goed met haar opschieten. Op een gegeven moment ging ze voor me staan, zodat ik niet goed bij mn werkplek kon. Ik heb gewoon gewacht tot ze aan de kant ging en heb toen mijn ding gedaan, niet aan haar gezeten ofzo.

Nu ik alles overzie, vind ik het zelf ook wel erg gezellig allemaal (jullie snappen wat ik bedoel). Maar mijn verstand zegt dat dat niet kan, wat kan ik hieraan doen?

Toegevoegd na 2 uur:
Het meisje ziet er overigens een stuk ouder oud dan dat zij is. Ik merk nu ook dat ik op sociale netwerken ook allemaal reacties van haar krijg. Ik ben iemand die altijd reageert op reacties.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (11)

Je verstand laten zegevieren over je gevoel. Dat kun je best, dus zet die knop om. Jij bent 21, zij is 14. Je bent strafbaar als je echt iets met haar zou beginnen.

Als het nu toch onhoudbaar wordt, kun je vragen of een van jullie twee overgeplaatst kan worden, als dat mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je bent alleen strafbaar als het NIET uit vrije wil geschied... Er zijn zat stelletjes met een groter leeftijdsverschil. We wonen hier niet in Amerika.
Op dit moment is zij echt te jong, het is zelf zo dat je strafbaar bent. Zij is nl minderjarig.
Laat het even op zijn beloop, misschien moet je er niks achter zoeken. Maar laat haar duidelijk merken dat ze te jong is voor jou als ze blijk geeft van interesse voor jou.
Op deze leeftijd is 7 jaar verschil te veel, over een aantal jaren maakt het niks meer uit, maar nu is ze gewoon te jong voor jou.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo... Strafbaar is het pas als je seksuele handelingen gaat verrichten. Elkaar leuk vinden mag best, maar handen thuis. That simple.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat is ook zo, maar ik ging dat onderliggende vraag was, wat als er misschien een relatie uit voort zou vloeien.
Neem een koude douche, denk even goed na en gedraag je als een volwassene.
12 jaar geleden
Er zijn twee redenen waarom je niet moet toegeven aan je gevoel: zij is jouw ondergeschikte èn zij is minderjarig. (wat voor werk mag een 14-jarig meisje trouwens doen??) Houd je in, zoek afleiding, ga om met meisjes en jongens van je eigen leeftijd. Er is een erg groot verschil tussen de leefwerelden van een 14-jarige en een 21-jarige. Waarschijnlijk heeft je gevoel meer met hormonen dan met je hart te maken....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Werken in een winkel mag wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, werken in een winkel mag niet. Je mag pas vanaf je vijftiende vakken vullen en vanaf je zestiende achter de kassa.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Werken in een winkel mag inderdaad niet, Stippel heeft 100% gelijk.
Kippius: Een ontspannen en vrije omgang is op het werk heel belangrijk en ook nodig. Herhaal: op het werk.
Daar is, zeker als leidinggevende, een professionele houding noodzakelijk. Ik neem aan dat je jouw werkzaamheden op een verantwoorde manier wil uitvoeren.
Wil je verder met je baan en eventuele carriëre, blijf op je werk professioneel bezig.
Natuurlijk is zo'n "jong ding" wat onbevangen is, zeer verleidelijk en gezellig, heel erg leuk. Geniet daar ook van.
Ga snel met haar in gesprek en maak afspraken met haar:
* Samen lol maken: prima
* Elkaar aanraken : onder geen beding.
* Sociale netwerken: niet doen ! Blijft je jaren achtervolgen.
Mocht er op een dag iets gebeuren, ook al is het maar een vervelende opmerking tegen haar en ze zoekt manieren om je terug te pakken, dan sta je heel zwak.
Bespreek dit met jouw leidinggevende en vraag advies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fijn dat je het zo goed met elkaar kan vinden en het zo gezellig is maar laat het daar fijn bij.

- je bent ouder dan haar (de wet is hier best duidelijk over sex en bepaalde leeftijden)

- je bent haar meerdere (ja kan in een lastig pakket komen)

- je hebt jezelf in de hand te houden

- je kan haar er gewoon op wijzen dat ze aan te kant moet

- dat ze er ouder uitziet is een leuk gegeven, maar het veranderd niets aan de bovenstaande feiten

dus luister gewoon naar je verstand en ga het niet spannender of lastiger maken voor jezelf.

dat je op sociale netwerken zit is helemaal leuk (waarschijnlijk wil ze gezien worden want ze vraagt nogal de aandacht krijg ik het idee) en hier hoef je niet op te reageren, ook al ben je iemand die dit anders wel doet (je bent niets verplicht naar haar, en al helemaal niet in je prive leven)

prive en werk zoveel mogelijk gescheiden houden lijkt me ook wel verstandig.

dus met welk excuus je grenzen zou kunnen gaan verleggen omdat het wel spannend maar enorm onschuldig is: hou jezelf niet voor de gek.

je bent ouder en wijzer dus hou je koppie erbij, ook als je haar even bij de les moet roepen omdat ze jong is en het wel boeiend vind allemaal op deze manier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kwa leeftijd mag het niet, gevoelsmatigkan het kennelijk wel. Je bent leiding gevende(Meerdere vind ik geen gepast woord) en probeer het zakelijk te houden, Hormonen en aandacht zijn in dit geval de hoofdmoot denk. Succes en een leuke vriendschap toegewenst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Houd het gezellig en blokkeer het. Zoek eventueel ander werk maar wat men ook zeggen mag, dit is veel te jong. Ten eerste mag je wettelijk gezien niet eens zoenen. Ten tweede begrijp ik dat ze je het hoofd op hol brengt maar zij zit volop in de puberteit. Het kan zomaar zijn (denk om je arme hart) dat ze je over twee weken vergeten is en met een ander staat te flirten. Probeer haar te zien als kind en niet als vrouw. Meisjes die zich ouder voordoen zijn vaak veel minder volwassen.

Ik heb het met vriendinnen gezien die dus wel naar bed gingen en verkering aangingen met oudere jongens/mannen. Twee keer leuk en dan zei hij iets fout en waren ze er klaar mee en begrepen ze niet hoe kwetsend ze waren. En die hadden dus niet verteld hoe oud ze waren maar emotioneel nog lang niet aan een relatie toe.

en als ze kwaad wilden bazuinden ze rond dat het verkrachting was omdat ze de gevolgen niet konden overzien. Meisjes van 14 zijn over het algemeen leuk voor jongens van 14-16. Voor een kadootje, een kus, wat gefrunnik en that's it.

Dit geld niet voor ALLE meisjes van 14 maar wel voor de meesten en de emotionele onvolwassenheid ook. het is geen pluspunt als een kind zich ouder voordoet. Daar kan ook een verleden achter zitten wat minder mooi is.
Dus hoe moeilijk dit ook is, houd haar op afstand en blijf vriendelijk maar trek een grens voor jezelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je zo denkt is het best raar.
Maar ik ken een meisje die is 14 en heeft met een jongen van 19.. (Of nét 20..).

Ik zal 't niet doen als ik jouw was. Maar je gevoel beslist..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet doen, ten eerste het mag niet ten tweede verstoord het je arbeidsverhouding.
Uiteindelijk zal het ervan komen dat één moet wijken.

Gezien dat jij en meerderjarig bent en ook nog haar leidinggevende bent..........
De link ( machts ) misbruik is dan ook zo gelegt en is knap lastig om daar het tegendeel van te bewijzen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt je mind sluiten voor je gedachten, maar je hart niet voor wat je voelt. een vriendschap is het beste dat je kunt doen. intimiteit is doorgaans af te raden op de werkvloer en ook met haar leeftijd, maar ook geen wereldramp als het mis loopt. En zoveel relaties zijn ontstaan op de werkvloer. het lost zichzelf op. je kunt het krijgen zoals je het hebben wilt. Er is geen enkel probleem dat niet op te lossen valt. Laat het dus op zijn beloop en het gaat zoals het gaat, maar ga je niet in lopen houden. Gevoelens tussen twee mensen zijn belangrijker dan een baan en geld. En er zijn ook andere banen te krijgen als de situatie dat wenst. Jullie zijn jong, jullie kunnen nog makkelijk aan een andere baan komen, mocht dat noodzakelijk zijn. FDus laat je daar alsjeblieft niet door tegenhouden.
Laat je ook niet weerhouden door leeftijd. Liefde kent geen leeftijd. sex wel. Zij is 14. Dus in dat opzicht kun je beter eerst een vriendschap opbouwen en mocht dat verlangen er wederzijds zijn dan is het verstandig daarover te praten met haar en jouw ouders. Maar wees open over je gevoelens, onderdruk dat niet, want het komt eruit, one way or the other...

mijn eerste vriend was 23 en ik 16 ( ik praat nu over 25 jaar geleden toen daar nog veel meer een taboe op russte dan nu, alleen liet ik me er niet door tegenhouden). ik denk nog altijd met veel liefde aan hem terug, ik heb nog altijd contact met hem. succes met alles.