Hoe kan ik mijn vriend weer vertrouwen ?

Ik en mn vriend zijn al 3 jaar samen maar hij liegt echt vaak tijdens onze relatie ..en telkens vergeef ik het hem weer op een of ander manier ...en hij vergeeft mij ook ...
Maar we hebben echt heel vaak ruzie over leugens en meisjes en jongens ..dus dat ik niet met jongens mag praten en hij dus ook niet met meisjes maar toch doet hij dat en ik eigenlijk ook ..dus liegen we erover maar hij liegt er meer Over dan ik ...ik wil dat er weer vertrouwen komt in onze relatie want zo vind ik het niets ..want een relatie zonder vertrouwenis is niet goed maar ik hou zoveel van hem en wij hebben echt heel veel afspraken gemaakt over onze toekomst dat ik hem niet weer kwijtwil want toen ik het uit had gemaakt met hem voelde ik me echt heel kut en ik miste hem ontzettend veel dus kunnen jullie me helpen zonder dat ik het breek ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vindt dat een relatie zonder vertrouwen niet goed is. Dat klopt. Waarom mag je dan niet met jongens praten en hij niet met meisjes? Ik zou daar eens mee beginnen aangezien dat ook een vorm van vertrouwen is. Als hij jou vertrouwd en andersom mogen jullie met jongens én meisjes praten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik dit allemaal zo lees vraag ik me af waar die liefde voor elkaar dan uit blijkt. Dit is toch geen liefdevolle relatie op deze manier? En jullie zijn nog hartstikke jong! Gun jezelf een liefhebbende vriend die je op handen draagt en waar jij blind op kunt vertrouwen. En waar jij van houdt om wie hij is . Die mannen bestaan echt!

Antwoorden (8)

Een relatie is gebaseerd op wederzijds vertrouwen en zolang die er niet is,moet er veel aan gewerkt worden,maar je moet het wel samen doen en er beide voor open staan en eelkaar niet liegen en bedriegen.
Als dit niet lukt,kun je er beter mee stoppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tjonge wat claimen jullie elkaar zeg, waarom zouden jullie elkaar "verbieden" om met mensen van het andere geslacht niet om te mogen gaan? Waarom zo krampachtig en onnatuurlijk. Jullie moeten elkaar wat meer ruimte geven en meer vertrouwen. Anders is deze relatie gedoemd om te mislukken. Iedereen heeft ruimte nodig in zijn leven anders ga je onnatuurlijk met elkaar om. Zolang de ander niet vreemd gaat en te vertrouwen is moet dit goed gaan. Jaloersheid naar elkaar toe werkt verstikkend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MAAR DAAROM OOK DE VRAAG HOE MOET IK M'N VRIEND VERTROUWEN SNAPJE ? zodat we elkaar meer ruimte kunnen geven ,,we zijn beide jaloers op mekaar daarom ook ..dus hoe kunnen we elkaar vertrouwen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is hij ooit vreemd gegaan dat je hem geen ruimte geeft? Ook jij mag niet met andere jongens praten, ben jijzelf ook vreemd gegaan? Wat is hier de reden van?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben ooit vreemd gegaan...hij ook een beetje xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is vertrouwen als jezelf ook vreemd gaat. Deze relatie ziet er ongezond uit. Vraag jezelf af waarom je de behoefte had om vreemd te gaan, is de liefde dan wel zo sterk voor hem als je zegt?
Misschien dat het aan mij ligt... Maar waarom lieg jij erover? Er klopt dan toch iets niet? Als jij je juist opstelt tegenover hem open en eerlijk over alles misschien trek je jullie relatie dan de juiste richting op weer. Waarom heb je (stiekem) contact met jongens?

Waarom vertrouwen jullie elkaar niet? Misschien toch iets ergens wat, wat er niet klopt tussen jullie? Waaraan jullie moeten werken?

Uitmaken komt altijd hard aan voor beiden partijen vooral als je een langere tijd met elkaar gaat je bent toch gewent aan elkaar en datgene valt dan weg. Vooral omdat je ook leuke tijden met elkaar hebt gehad. Soms past iemand gewoon niet bij elkaar. Het zoals jij omschrijft kut-gevoel verdwijnt na een tijdje dat is normaal als je het uit maakt.

Suc6 ermee! Een relatie is praten praten over dingen en jezelf kunnen zijn ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb me ook open gesteld en ben er nu wat eerlijker over maar hij nog niet xD dus ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb me ook open gesteld en ben er nu wat eerlijker over maar hij nog niet xD dus ...En we zijn beide jaloers op elkaar & ik ben bang dat hij vreemd gaat en hij is bang dat ik vreemd ga ofzo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als dit gebeurd dan weet je meteen toch dat het einde relatie betekend. Als iemand de vrijheid om met anderen om te gaan misbruikt dan weet je ook meteen dat het over en uit is. Iemand aan een kort lijntje houden werkt niet en is ook ongezond.
Nou Koekje, dit komt dus voorlopig niet goed. Jullie zijn allebei helemaal niet aan een relatie toe. Jullie zijn erg kinderlijk bezig.
Hoe kun je elkaar nou beloven dat je nooit meer met anderen jongens of meisjes zult praten?? Dat kan toch helemaal niet!
Dan moet je met z'n tweetjes op een onbewoond eiland gaan wonen. Altijd en overal zullen jullie mensen ontmoeten van het andere geslacht. op school, op het werk, op de sport, in een winkel, aan een loket enz.
Moet je elkaar dan altijd wantrouwen? Hou toch op zeg.
Natuurlijk snap ik wel dat je wil dit allemaal niet wil horen.
Je bent pas aan een relatie toe als je de ander kunt vertrouwen. Tot die tijd zou ik maar gewone vrienden zijn, als dat tenminste nog kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang jij denkt dat een leven met iemand die niet de waarheid vertelt te verkiezen is boven zelfstandig leven, zolang jij vindt dat je het niet waard bent om eerlijk behandeld te worden en dat je de ander ook niet eerlijk behandelt, denk ik dat je helemaal niet aan een relatie toe bent. Niet met deze jonge, maar ook niet met een ander.
Je moet eerst zelfstandig zijn om samen te kunnen zijn, je moet eerst van jezelf leren houden om van een ander te kunnen houden.
Zoals je het nu beschrijft, hebben jullie geen relatie, maar klampen jullie je aan elkaar vast.
En ja, een relatie verbreken doet pijn, maar als dat de belangrijkste reden is om het niet te doen, is dat juist de reden waarom je het wel zou moeten doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
++ precies!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ van mij; wat duidelijk gezegd! Koekje, doe er je voordeel mee!!
het is heel simpel, je kan je vriend weer vertrouwen op het moment dat hij te vertrouwen is.
vertrouwen doe je niet in je eentje.

iedereen wordt behandeld hoe hij/zij zich behandelen laat.
misschien moeten jullie even afstand nemen, en bepalen wat normaal is, en daar op voort borduren.
in een relatie moet je op elkaar kunnen vertrouwen en elkaar niet verstikken.

in sommige gevallen is de liefde niet genoeg! liefde moet je vrolijk maken en niet angstig. van een relatie moet je genieten(meestal) en niet balen. lekker begin is dit!

afspraken die in een relatie gemaakt worden, moeten wel bij je passen, en dat is nu niet het geval, jullie liegen er beide over.
maak eens realistischere afspraken waar jullie je wel aan kunnen houden, dan wordt het vast leuker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf een tijd geleden ook in een soort gelijke relatie gezeten. Bij mij was het mijn vriend die ontzettend veel loog en ook over ernstige dingen. Zoals dat hij door zijn stiefvader naar beneden was geduwd van de trap. Uiteindelijk kwam hij bij mijn moeder in huis te wonen. Na een tijdje kwam ik erachter dat dit alles helemaal niet waar was en hij echt over alle kleine en grote dingen loog.
Op een gegeven moment kwam het zelfs zo ver dat ik er (onbewust) in mee ging.

Het klinkt misschien stom, maar liegen werkt aanstekelijk.
Waarom zou ik eerlijk zijn, als jij alles liegt en bedriegt toch?
Het beste wat mij ooit is overkomen is dat mijn vader een punt achter de relatie heeft gezet.
De relatie was zo verschrikkelijk giftig! Als je eenmaal liegt tegenover elkaar, kom je hier heeeel moeilijk weer uit. Kwestie van gewoonte denk ik ;)

Ik heb heel veel verdriet gehad om het feit dat mijn vader ons verbood om elkaar nog te zien of te spreken, het ging hier immers om mijn eerste grote liefde.
Achteraf ben ik hem echt heel erg dankbaar!

Je kunt erg blind zijn van verliefdheid, vaak zie je dan niet meer in dat je elkaar alleen maar in de weg zit en elkaar geluk verhinderd.
Geloof me, het is echt ongezond om samen te blijven, het word er vaak niet beter op. Hoe goed jullie afspraken ook zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat jullie elkaar niets moeten/mogen ..willen verbieden..dat als eerste.

Verder is het zo dat jullie bijna stikken in jullie beider afspraken..dus spreek met elkaar af..slechts één afspraak met elkaar te maken..namelijk..

Dat jullie voortaan altijd voor de volle honderd procent eerlijk tegen elkaar zullen zijn. Èn dat jullie alleen maar die ene afspraak met elkaar zullen hebben..

Jullie hoeven elkaar niet kwijt te raken..als jullie echt eerlijk met elkaar omgaan en als jullie elkaar in de toekomst voor de volle honderd procent kunnen vertrouwen.

Indien jullie niet tot de onderlinge afspraak, altijd volkomen eerlijk jegens elkaar te zullen zijn, kunnen komen..vrees ik dat jullie elkaar op den lange duur tòch kwijt zullen raken..

Groet,

Ton