Heb het gevoel dat ik me te snel hecht aan mensen, wat kun je daar aan doen?

Deze week heb ik een meisje geholpen met wat dingetjes bij haar relatie die uitgegaan is. Ze heeft me hiervoor heel erg bedankt en ik heb het idee dat er wel een vriendschap uit ontstaan kan.

Heb drie nachten tot een uur of half twee met haar op msn gezeten en toen wilden we eigenlijk allebei ook nog niet afsluiten. Afgelopen nacht is het zelfs nog verder gegaan.

Ze was bang dat er mensen bij haar binnen waren (ze was alleen thuis) en ik stelde dus voor om even te komen kijken. Dat was rond een uur of half één. Ben langsgegaan, waar ze erg blij mee was.

Uiteindelijk ben ik tot kwart voor drie bij haar thuis gebleven. We stonden op haar kamer met het raam open gezellig te kletsen over van alles en nog wat. Haar zus hoorden we terugkomen van het stappen en toen ben ik snel weggegaan, want zij moest van haar ouders op tijd slapen (ze is beetje ziekjes..). Die zus zou het dan namelijk doorvertellen. Anders was ik nog (veel) langer gebleven waarschijnlijk).

Bij het weggaan zwaaide ze nog en keek me heel gelukkig aan. Nu komt het probleem wat er bij mij speelt. Aankomende twee weken kan ik haar nauwelijks spreken, want ze gaat op vakantie. Heb het idee dat ik haar nu al ga missen.

Vandaag was ze in de winkel nog even aan mijn kassa en toen bleef ze ook hangen.

Ik hecht me voor mn gevoel heel snel aan mensen, is daar iets aan te doen? Wil heel graag een goede vriend van haar worden, maar zo snel aan iemand hechten lijkt me niet goed...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.9K

Het beste antwoord

Wat goed van je dat je dat meisje geholpen hebt en wat fijn dat jullie het zo goed samen kunnen vinden.
Als je als je wat klusjes(?) voor iemand hebt gedaan, 3 x uren op MSN hebt doorgebracht en vervolgens een halve nacht bij haar bent geweest, leer je iemand toch wel een beetje kennen! Het is in mijn ogen niet vreemd dat je je dan een beetje gaat hechten, en zo snel is dat toch niet? Je wil gewoon graag leuke vriendschappen opbouwen. Prima toch? Beetje pech dat ze uitgerekend nu op vakantie gaat. Heb je haar telefoonnummer? Dan kunnen jullie in elk geval wat SMSen. En na de vakantie kunnen jullie verder gaan waar jullie waren gebleven.
En dan heb je toch ook nog de collega van de taart?
Is zij al terug?
Je vraagt of je wat kunt doen aan je "hechtprobleem". Niet veel vrees ik, maar ik zie het niet als probleem. Het is heel menselijk en natuurlijk dat je leuke mensen graag ziet en graag terugziet.
Je bent goed bezig. Succes met de vriendschappen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb haar telefoonnummer inderdaad en toen ik zei dat ik haar niet teveel zou smsen, zei ze dat ik gewoon mocht smsen en dat ze dat niet erg vond. Er is inderdaad ook de collega nog van de taart, die is nog niet terug van vakantie. Na haar vakantie zie ik ook wel hoe dat verdergaat.

Andere antwoorden (1)

Het ging idd allemaal best snel, maar jullie mogen elkaar gewoon goed en het klikt meteen . Maar dat is niet erg ofso. Ik snap dat je haar gaat missen,(ik mis mijn beste vriendin ook die nu al 2 weken op vakantie is). Wat ik doe is gewoon bezig blijven, gewoon leuke dingen doen. Dus niet alleen thuis zitten, maar ga lekker de deur uit. Laat de tijd vliegen. En jullie kunnen misschien elke dag een mailtje sturen wat je op een dag gedaan hebt ofso,misschien zou dat ook helpen als je haar echt mist.