goed kunnen communiceren met anderen

Ik kan niet erg goed communiceren met meiden, Ik weet niet waarom maar ik heb heelemaal niks te zeggen behalve domme opmerkingen hoe kan ik hiervan afkomen,
Jezelf zijn lukt ook niet omdat ik nou eenmaal niet mezelf kan zijn bij een ander:(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Natuurlijk kun je wel jezelf zijn bij een ander ;dat is namelijk het allermakkelijkst, je hoeft geen toneel te spelen of je anders voor te doen dan je bent, en geen enkel punt te maken van 'de' communicatie.

Je bent wie je bent, en je bent goed zoals je bent. Bedenk maar dat meisjes vaak net zo zenuwachtig zijn om met jongens te praten als vice versa, en dat gesprekken echt niet ergens over hoeven te gaan, en al helemaal niet over dingen die je niet interesseren.

Ik weet niet of het DOEL van die communicatie met meisjes is dat er meer van komt dan communiceren alleen, maar in dat geval heeft het al HELEMAAL geen nut om een toneelstukje op te voeren. Proberen grappig te zijn als je dat van nature niet bent werkt altijd averechts, evenals proberen interessant te doen met onderwerpen waar je de ballen vanaf weet. Gewoon open en eerlijk zijn werkt het beste, zelfs als jij ZELF denkt dat dat niet leuk, interessant, belangrijk of spannend genoeg is. Zo gek zijn meisjes nu ook weer niet op van die brallers hoor ; die vallen vroeg of laat vanzelf door de mand.

(Let maar eens op ; de mensen (30-40+) met de leukste partners/ relaties zijn vaak de mensen die op school nog helemaal niet meededen aan dat spelletje).

Als je jezelf niet kunt zijn bij anderen, moet je wellicht eerst een beetje meer werken aan je zelfvertrouwen. Wellicht dat je bij een leuke club of vereniging / hobby je ei kwijt kunt, en je en passant ook nog leert met mensen omgaan. Een gemeenschappelijke interesse doet vaak wonderen. En dan natuurlijk niet bij de biljartclub of de voetbal, maar ergens waar ook (of zelfs voornamelijk) meisjes / vrouwen komen. Een koor bijvoorbeeld klinkt héél ouwbollig, maar is vreselijk leuk en ze zitten altijd overal om mannen te springen. Vrijwilligerswerk in een buurthuis ofzo is wellicht ook een optie.

Wees in elk geval jezelf en doe wat je leuk vindt, dan maak je en passant vanzelf contact. Nu klinkt het ook allemaal véél te beladen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
YO Marleen
(Let maar eens op ; de mensen (30-40+) met de leukste partners/ relaties zijn vaak de mensen die op school nog helemaal niet meededen aan dat spelletje) Die mensen die wel meededen met dat spelletje,...zijn eigenlijk ook maar mensen die onzeker waren. Eigenlijk zijn bijna alle pubers onzeker over zichzelf. Ook de personen die vroeger zo stoer en zelfverzekerd deden overkomen...ja toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, in zekere zin wel.

Andere antwoorden (7)

Als je het gevoel hebt dat je niet goed bent in communiceren dan kun je natuurlijk oefenen. Je kan bijvoorbeeld je gesprek voorbereiden met een goede vriend of vriendin. Probeer dan te kijken naar de houding en gesprekstof die de ander heeft. Je leert een hele hoop van andere mensen. Probeer een keer op een terrasje mensen te kijken. Hoe praten en bewegen deze mensen? Wellicht valt het jou ook op dat andere mensen ook nerveus en moeilijk kunnen communiceren:-)

Je hebt tegenwoordig ook trainingen die je wat zelfverkerder maken en je helpen bij het communiceren. Kijk maar op internet. Even googlen op communicatie training met je woonplaats.

Heel veel succes! Komt vast goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet gewoon vooral jezelf en eerlijk zijn. Mensen moeten je accepteren zoals je bent. Niet alle meiden zijn hetzelfde. En als je gewoon zelfvertrouwen uitstraalt kan het zo zijn dat de meiden zelf met jou gaan praten in plaats van dat jij het gesprek moet beginnen. En de rest gaat dan vanzelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn advies is : niet toneel gaan spelen of jezelf voordoen als een "snelle " jongen. Gewoon jezelf blijven. Maar nooit tevreden zijn , altijd blijven oefenen , ontwikkelen , je inleven in waar *zij* over zouden willen praten.

Maak vervolgens contact met een meid die ook niet zo veel wil zeggen . Sluit vriendschap en ga dan vooral veel dingen DOEN. Zo werkte het bij mij . Ik had helemaal geen zin in gesprekken of lollig doen. Wij luisterden samen naar muziek, of schreven verhalen, of gingen naar de film, festivals of uitvoeringen . Of we keken samen TV. Zij was blij als ik er was en dat is altijd zo gebleven.

In zekere zin heb jij het nu veel makkelijker dan ik destijds want het internet biedt vele mogelijkheden om kennis te maken met meiden zonder dat je hoeft te praten.

Om iets verder te komen , dus om ook met meiden die wel willen praten en communiceren kan je proberen een briefje te maken met onderwerpen waar *jij* graag met haar over zou willen praten. Dan , als er een stilte dreigt te vallen tussen jou en het wat praterigere meisje , vraag je haar iets van je briefje , of je vertelt iets van je briefje , dat je natuurlijk wel uit je hoofd hebt geleerd :-)

Het leven is lang. Stil en gesloten als ik destijds was, ben ik nu open , en kan urenlang over emoties en gevoelens en belevenissen praten. En ik kan goed luisteren. het heeft alleen wat langer geduurd. Maar ik heb het nooit opgegeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amc
12 jaar geleden
Heel goed advies. Het lijkt me geen prettig vooruitzicht om anders te doen terwijl je zelf heel anders bent. Je moet jezelf niet vergeten en jouw eigen identiteit opofferen.+1
ik zeg gewoon NIET jezelf zijn. Want wat houdt jezelf zijn nou eigenlijk in?
Als je terug getrokken bent,..ben je dan jezelf?
Als je niet terug getrokken bent,...ben je dan jezelf?

Kortom wat je ook doet of zegt je bent altijd jezelf!

Ik wil hiermee aantonen dat je jezelf zijn een soort van mythe is. Als je namelijk een toneelstukje opvoert ben je ook jezelf!

**Bedenk wat doen anderen als ze goed kunnen communiceren met meiden? DIT KUN JIJ OOK.
** het is slechts een truc/meganisme wat sommige al kunnen hanteren. JIJ KAN DIT OOK LEREN
** open en positief naar meiden toe gaan is een pre
** Bedenk nogmaals wat anderen kunnen in het goed communiceren naar meiden, dat dit slechts een aangeleerde truc is,..JIJ KAN DIT OOK
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit je profiel blijkt niet of je een meisje bent..of een jongen en evenmin welke leeftijd je hebt.

Maar ik ga er maar vanuit dat je een jongen bent van twaalf à dertien à veertien jaar.

Vermoedelijk ben je een beetje onzeker en verlegen als er meisjes in je buurt komen en daarom weet je niet zo goed je houding te bepalen.

Je zegt: Jezelf zijn lukt ook niet omdat ik nou eenmaal niet mezelf kan zijn bij een ander...

Maar juist dàt zul je wèl moeten. Toneelspelers vallen vroeg of laat toch uit hun rol..en dus..door de mand.

Meisjes houden er trouwens ook niet van om 'een beetje bedonderd te worden' met/door wat onecht gepraat.

Als je een beetje verliefd bent op een meisje, zorg er dan voor dat je op een positieve manier bij dat meisje opvalt. Dus ga haar dan dus niet lopen te irriteren met lomp of kinderachtig gedrag.

Meisjes zijn doorgaans wat eerder rijp dan jongens en daarom hoeven zij die 'melkmuiltjes' zo nodig. Pas dus je gedrag ook aan...en praat vooral een beetje verstandig.

Onderwerpen voor een gesprek: School, jouw en haar favoriete vakken, jouw en haar slechte vakken, elkaar helpen bij problemen met het schoolwerk vakantie..of de liefde...

Een laatste tip: Als je met één of meer meisjes praat, vergeet dan eventjes dat het meisjes zijn waarmee je spreekt..en doe alsof je thuis met je broer(je) of zus(je) praat.

Succes hoor!

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het belangrijkste om een gesprek te beginnen is met een luchtig onderwerp. Daarna komt het gesprek zelf opgang en als het goed is blijf je dan makkelijker doorpraten. Succes en komt allemaal goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn meer mensen die niet kunnen praten met meiden. Er zijn ook mensen die sowieso niet kunnen praten. ze slaan dicht.

Ik geef je een heeeeel goed advies; zorg dat je iets hebt om over te praten. Zorg dus dat je iets aan het doen bent. Al dan niet samen. Bowlen, een spelletje, kaarten is een hele goede bijvoorbeeld. Gezellig hartenjagen. Dan gaat de rest vanzelf. Neem het initiatief voor een leuk uitje en neem wat vrienden mee. Zorg dat je de stof van een gesprek niet uit de lucht hoef te pakken, maar in hapklare brokjes voor je neus ligt