Hoe om te gaan met gevoelens?

Goedenavond. Ik worstel al maanden met mijn gevoelens voor een jongen. Ik weet niet zeker of ik veel meer dan vriendschap voor hem voel, maar als ik hem niet zie, mis ik hem voortdurend terwijl hij mijn huisgenoot is. Dit laatste feit zorgt vaak voor een onprettig gevoel omdat het nooit genoeg is, hoe vaak hij me ook opzoekt. Zodra hij met een ander meisje contact heeft, voel ik me jaloers en als hij eens de deur uitgaat zonder te groeten, voelt dat als een mokerslag, een klap in mijn gezicht. Dit is een tamelijk stressvolle situatie en ik weet niet goed wat ik ermee aan moet - ben ik de enige met deze warrige gevoelens, en wat doe je eraan?
Alvast bedankt voor antwoorden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (9)

Als je verliefd bent op deze jongen, zijn je gevoelens heel normaal. Dat zou ik eerst eens uitzoeken. En wordt het niets, dan kun je verder met je leven (zonder alles wat hij doet in de gaten te houden).
Als je niet verliefd op hem bent is je gevoel naar mijn idee wel zorgelijk. Misschien kun je dan eens met een professioneel iemand uitzoeken waar het wél vandaan komt. Lijkt me wel belangrijk.
Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent duidelijk verliefd op hem! Als je het niet durft te zeggen kan je een beetje testen om te kijken of jij meer voor hem betekent dan een huisgenoot. En testen is simpel! Kijk of hij t zelfde reageerd als jij (bijv. Met jaloers worden enzo)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zal zelf moeten uitzoeken wat het is, want de gevoelens die je beschrijft kunnen zowel voor verliefdheid zijn als van een vriendschap waarvan je bang bent om ingeruild te worden. Een soort van verlatingsangst.
Wat je kan doen:
Maak eens een lijst waarom je hem niet kwijt wil. En bekijk die lijst eens objectief heb je het dan over een geliefde of over een vriend.
Kan je je hem voorstellen als je partner? Zoenen en vrijen met hem?
Of als je helemaal de stoute schoenen aantrekt, zeg tegen hem dat je misschien denkt verliefd op hem kan zijn en dat je even met hem wilt zoenen om te testen of dit klopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je gevoelens van 'jaloezie' zijn vermoedelijk de angstgevoelens die hebt dat een ander meisje nèt wat eerder dan jij erin slaagt die jongen voor zich te winnen.

Wat jij hebt is simpel verliefdheid gekoppeld aan/met een zekere verlegenheid om de beslissende stap te nemen.

Hoe je met die gevoelens kunt omgaan volgt hieronder:

Accepteer allereerst en vooral dàt je verliefd en verlegen tegelijkertijd bent en schrijf alles wat je ten aanzien van hem voelt in een soort dagboekje voor jezelf op.

Probeer daarna een gesprekje met hem aan te gaan en laat hem op een beetje verborgen wijze je gevoelens ten aanzien van hem weten.

Als hij daarop niet reageert..zijn er twee mogelijkheden..ofwel heeft hij het niet in de gaten ofwel..voelt hij niets voor jou.

Een laatste poging kun je dan nog wagen door hem je gevoelens een briefje te laten weten.

Veel succes met je veroveringpogingen, hoor!

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik de 'symptonen' lees ben je zekers verliefd en het enige wat je kan doen is dit aan hem voorleggen
hij kan je het juiste antwoord geven , en dan weet je waar je aan toe bent
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent duidelijk verliefd op deze jongen! Probeer (als je het durft) hem uit te leggen wat je voor hem voelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent heel zeker verliefd op hem... Probeer hem aanwijzingen te geven en als hij het niet snapt probeer je het hem mss beter voorzichtig te zeggen.
Succes =)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit zijn wel symptomen van 'verliefdheid'. Maar dat betekent niet, dat je nu echt een relatie met hem moet proberen te beginnen. Verliefdheid kan je zomaar overkomen, terwijl er geen goede basis bestaat voor een relatie.
Ik raad je aan eerst eens goed na te denken over deze jongen, zonder die gevoelens die je hebt erbij te betrekken. Denk eens aan: "Kunnen we goed samen praten? Hebben we gemeenschappelijke interesses? Doen we graag dingen samen? Kan ik me voorstellen jarenlang vrienden (of meer) met hem te zijn?" enz.
Als je over die dingen nagedacht hebt, dan weet je of het de moeite waard is om met hem over je gevoelens te praten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tuurlijk ben je neit de enige, ikzelf heb het ook gehad alleen was ik de jonge zij het meisje.
het voelt inderdaad heel klote, want elke keer dat zij ook iets ging doen en kwam er later pas achter voel je toch wel rot, het klopt het is heel vervelend, maar je kan alleen wat aan doen als jezelf wat afsluit van hem, dus eigenlijk negeren, het zal waarschijnlijk heel vervelend voelen maar als je uiteindelijk niks meer weet van wat hij gaat doen enzo, voel je het langzaam minderen.
want wat niet weet, wat niet deert. snap je het is gewoon dat principe meer niet;)

succes ermee.