ik ben verliefd, hoe pak ik het aan?

Er is een meisje bij mij op school dat ik erg leuk vind.
sinds ze begin dit schooljaar bij ons op school kwam heb ik steeds goed met haar kunnen opschieten.
We schelen ongeveer een half jaar.
Eigenlijk heb ik nog nooit zo een gevoel voor iemand anders (van het andere geslacht) gehad.
Ik denk zo goed als de hele tijd aan haar en praat nergens anders over met mijn ouders (ik heb wat dat betreft hele leuke ouders, ze vinden het zelfs leuk om erover te praten).
Ik heb al veel vragen hier op goeievraag gelezen maar haal hier niet echt mijn antwoord uit.
Nu is mijn vraag:
Hoe ga ik het aanpakken zonder haar af te schrikken?
Moet ik met haar uitgaan, zo ja waarheen enzo, zo nee, hoe laat ik het haar dan weten?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ooh ja vergeten
Het is nu vakantie en ik kan haar niet bereiken en ze woont te ver weg.
Helaas is de enige mogelijkheid om met haar te spreken op school.
Is het handig om het op school zelf te doen of moet ik haar meenemen naar buiten of zo?
Ook heb ik helaas haar nummer nog niet gevraagd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Hey,
Ik ben een meisje en weet niet hoe jullie jongens het doen maar zo zou ik het dus doen.

Stap op haar af en begin een gesprek vraag als eerst haar nummer en klets wat gezellig bij.
Je gaat steeds en stapje verder en uit eindelijk ben je er vast klaar voor en vraag je haar.

meestal vinden meisjes het leuker als de jongen het vraagt als die ook op hem is.(vinden ze geweldig!!)

Geef haar wel de tijd en jezelf ook.
Als ze nee zegt hoef je je niet stoer voor te doen. (Dat haten ze!)

ga niet gelijk op haar af en haar vragen denk aan de tijd gunnen van dernet.

Als jullie hebben vinden meisjes het leuk als je aandacht aan ze besteed als je klasgenoodjes irritant gaan doen en gaan lopen pesten dan denk je gewoon hun hebben lekker niemand en, ik wel ik heb met haar!! (Eindelijk!)

Ik hoop dat je er iets aan hebt... Zelf heb ik ook een vriendje en zo is het er ook aan toe gegaan hij is ook nogal populair bij de meisjes maar dat is nu ook al weer goed gekomen SUCSES!!! XMij..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Loop naar haar toe en begin een gesprek. Wees open in het gesprek en zeg dat je haar leuk vindt. En vraag of zij jou ook ziet zitten. Uitgaan is natuurlijk erg leuk. Vraag haar mee uit voor de Bios of een etentje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jouw vader heeft vast nog wel in de kast een paar stoute schoenen staan van vroeger, toen hij het zelfde probleem had met jouw moeder. Trek ze aan en ga naar de jongedame toe en vertel haar, rustig aan, wat je voor haar voelt. Beantwoordt ze die gevoelens, dan komen jullie er samen wel uit. Is dat niet zo,en ze egt niets voor je te voelen, dan heb je in ieder geval je best gedaan! Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je al goed met haar kunt opschieten kun je een keer vragen of ze iets leuks wil doen (bij mijn vriendin vroeg ik haar gewoon een keer of ze mee wilde zwemmen)
je kunt naar de bioscoop, schaatsen, zwemmen of iets anders leuks.
Je kunt misschien later ook gaan wandelen(nu misschien nog wat koud) en samen film kijken (tip!).
Als je al zover bent dan gaat het vanzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je geen e-mail adres? Op de schoollijst is dat mogelijk terug te vinden. Of bij een klasgenoot van haar. Kun je even een leuke kerstkaart sturen, wat dan het begin is van af en toe mailen. Om zo rustig aan te beginnen.

Of je belt haar. Vraag of ze een middag langs wil komen. Even wat drinken en wat chillen.

Of stuur gewoon een leuke kaart en zet je telefoonnummer en je adres erin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou niet meteen naar haar toelopen en zeggen wat je voor haar voelt. Dit kan een positief effect hebben, maar ook negatief want het kan haar ook afschrikken.
Heb je geen hyves/twitter/facebook van haar?
Zoja, toon interesse. Vraag hoe het met haar gaat en of ze beetje leuke vakantie heeft.
En als je weer naar school gaat ook, blijf interesse in haar tonen. Als je ook interesse terug krijgt, vraag haar dan een keer of ze zin heeft om iets leuks te doen. (als je niet alleen durft, ga dan met een nog een meisje en jongen)
Vanaf dan kun je kijken of het meer kan worden, zo dwing je haar niet meteen al dat ze een keuze moet maken maar geef je haar juist de tijd om rustig uit te zoeken of ze ook gevoelens voor jou heeft en zet je haar niet meteen onder druk.
Hopelijk heb je er iets aan, het zal je heus wel lukken! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In jouw situatie zou ik vragen aan dat meisje of ze het leuk zou vinden als ik haar zou toevoegen op b.v de MSN.

Als ze jou ook leuk vindt, zal zijn hierin graag toestemmen..wat voor jou dan weer iets naders zegt over haar gevoelens ten opzichte van jou.

Al pratend op, laten we maar zeggen, de MSN kun je gemakkelijker over de liefde en de wederzijdse gevoelens praten dan in een face tot face situatie.

En zo kunnen jullie dus geleidelijkaan een liefdesband opbouwen.

Je kunt b.v. na een weekje al proberen een afspraakje met haar te maken voor tochtje naar de stad of iets dergelijks.

En opeens merk je dan dat jullie relatie..er gewoon is..

Veel succes. Groet,

Ton