Onzekerheid relatie, hoe ermee omgaan?

Ik ben een jongen van 18 Ik heb nu al 1,5 jaar een relatie met mijn vriendin. Zo nu en dan zijn er wat ruzies maar dat hoort erbij. Vanaf het begin heb ik te kampen met jaloezieën, als ze maar ook word aangekeken door andere mannen voelt het als een competitie terwijl ze toch echt voor mij kiest! Iedereen moet weten dat zij met mij is. Ik maak mezelf vaak druk als mijn vriendin er sexy bij loopt. Ze word links en rechts aangestaard. Maar hoe moet ik hiermee omgaan? De gedachte dat ik minder interessant ben dan een ander? of bang vergeleken te worden met andere mannen? Alvast bedankt!

Toegevoegd na 2 minuten:
De jaloezieën die ik dan zijn dan op mijn vriendin gericht!
Ben ik jaloers omdat zij meer zelfvertrouwen uitstraalt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (8)

passioneel jaloers zijn is best goed...
ziekelijk jaloers niet, je vriendin kiest voor jou, en dat zij zich sexy kleed doet ze ook voor jou...
je laat hiermee duidelijk aan haar merken , dat je het niet goed vind, daardoor word je onzeker...loop zo trots als een pauw naast haar.. laat iedereen zien dat ze van jou is, en wat de wereld ook kijkt en denkt...poep aan hebben...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel jaloezie heeft te maken met de angst om iets te verliezen dat je hebt. Je vriendin kwijtraken aan een ander die leuker is bijvoorbeeld.
De angst om de ander kwijt te raken, komt vaak voort uit een laag zelfbeeld en een gevoel van onzekerheid.

Lees hier een aantal tips zodat je beter om kunt gaan met je jaloezie: http://www.relatiehobbels.nl/jaloezietips1.html

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaloezie is iets waar moeilijk mee om te gaan is zowel voor degene die jaloers is als de partner.
Heel veel relaties lopen stuk op jaloezie omdat deze vaak niet gebaseerd is op feiten maar gevoelens.
Je leeftijd is dusdanig dat je nog veel kunt leren en ook kunt gaan genieten van je vriendin haar sexy uiterlijk en dat andere mannen en vrouwen naar haar kijken en gaan beseffen "Hey mijn vriendin is leuk,sexy en bovenal VAN MIJ !"
Als je dat kan geniet je meer en zal je vriendin het ook leuk blijven vinden zich leuk en uitdagend te kleden (voor jou)

Vergeet ook niet dat zij voor jou gekozen heeft dus jou het leukst vindt.

Over de ruzietjes die jij vindt dat die erbij horen, ieder stel heeft wel eens ruzie dat is waar maar ze moeten niet structureel voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ik jou was zou ik er gewoon met haar over praten.
misschien kan zij dan meer rekening houden met jou situatie. echter, als je haar beperkt in haar doen en laten zal ze juist eerder vreemd gaan. je kan dus het beste open met de situatie omgaan. veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals je het beschrijft, voelt het voor mij aan dat je jezelf onderwaardeert. Je hebt toch geen minderwaardigheidsgevoel? Kom op, stel jezelf boven andere mannen, zo niet, dan in elk geval als evenwaardig.
Ze heeft niet voor niets jou gekozen, denk daaraan en wees er trots op. Al zou je nog zo aantrekkelijk zijn, er zijn altijd weer mooiere mannen met meer geld enz. datzelfde geldt voor vrouwen. Zij voelt zich zelfverzekerd en straalt dat uit, dat maakt jou onzeker. Hoeft helemaal niet en doet ook geen goed aan je relatie, want heus, ze gaat dat voelen! Er is niets zo erg als op je tenen te moeten lopen omdat de ander er last van heeft als je jezelf bent. Doe haar dat niet aan.
Ga op je gevoel af en als je weet dat zij echt om je geeft dan is dat zo. Als je nl. echt van iemand houdt, dan interesseer je je ook niet voor anderen, hoe aantrekkelijk ze ook lijken. Zie het als een maaltijd die heerlijk ruikt voor jou. Als je er een nog mooier gerecht naast zet, met minder geur, kies je automatisch voor dat bord dat door de geur jouw zintuigen meer prikkelt. Beetje rare vergelijking misschien, maar zo werkt de menselijke psyche nu eenmaal.
amc
13 jaar geleden
Jaloezie komt voort uit angst.
Angst is een gevoel en kan diep geworteld zitten.
Niet makkelijk, maar probeer om er voor jezelf achter te komen in alle eerlijkheid: waar ben ik zo bang voor?
Dat kan je doen door bijvoorbeeld vragen aan jezelf te stellen als: waarom voelt het kijken van andere mannen als een competitie? Vind ik mezelf niet interessant genoeg en waar zit um dat in? Ben ik bang haar kwijt te raken? Waarom ben ik zo onzeker over mezelf?
Opschrijven kan duidelijkheid geven. Daarnaast kan je ook een lijst maken van dingen, waarover je tevreden bent betreffende jezelf.
Je gedachten ordenen over je angsten kan een heleboel oplossen.
En natuurlijk: praat erover met haar. Wie weet kan ze je geruststellen en vertellen waarom ze JUIST jou leuk vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Praat er met haar over.
Maar als zij duidelijk voor jou kiest, hoef je je geen zorgen te maken. Zodra ze meer voor anderen lijkt te kiezen (dit moet je niet te snel denken, sommige vrouwen zijn gewoon van nature flirterig en bedoelen er niets mee) moet je dit eens met haar bespreken.
Maar je moet gewoon over je gevoelens praten, ze zal het misschien wel begrijpen en zich met dat sexy aanpassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk.. Moet je trots zijn dat je zo'n sexy vriendin hebt! Als ze haar weer zo aanstaren dan denk je yes die is van mij! En van niemand anders je kunt er ook met haar over gaan praten. Zelf heb ik ook een vriendje (ben een meisje) wij hadden dat ook een beetje hij zei dat hij ermee in de knoop zat nu zijn we het gelukkigste stelletje ever!!! Alsvast veel SUC6!!!! xMij