Niet goed in confrontaties aangaan

Ik woon al 3 jaar samen met twee huisgenoten. Eentje (het kind van de huisbaas) heeft het laatste jaar samengewoond en dus niet bij ons. Nu is het uit en sinds een paar dagen is ze terug. Ze is heel het huis aan het verbouwen maakt via haar ouders allemaal nieuwe regels en ik voel mij behoorlijk overdonderd in mijn eigen huis. Het probleem is dat het punt 1 zogenaamd een vriendin was, en punt 2 haar vader is de huisbaas. Ik ben erg slecht in confrontaties en mijn huisgenootje volgens mij ook. Degene die terug is werkt overigens alleen met briefjes. What to do?! Mijn huisgenoot en ik gaan overigens allebei zo snel mogelijk ergens anders wonen. Alvast bedankt voor het antwoorden!

Toegevoegd na 11 minuten:
Het is vooral de ruzie waar ik tegenop zie. En ook gezeur met mijn huisbaas. Hij is tenslotte haar vader.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Met briefjes wordt het er niet beter op! Beleg een huisvergadering. Spreek met z'n drieen af dat je er eens rustig voor gaat zitten om samen afspraken te maken.
Schrijf van tevoren op waar je het over wil hebben, en als jouw 'huisbaasje' er naar vraagt, vertel haar dan ook wat jouw lijstje is. Bespreek het eventueel voor met jouw huisgenootje die zich ook overdonderd voelt en kijk of je met haar op één lijn kunt komen.
Probeer zo min mogelijk in de aanval te gaan, maar kijk of je ergens een redelijke middenweg kunt vinden en leg ook uit aan jouw 'huisbaasje' dat je dat wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je zult hem toch aan moeten gaan anders blijf je de rest van je leven verhuizen, van baan veranderen etc..

Niet iedere confrontatie zal eindigen in een gevecht op leven en dood.
Je kunt het heel rustig vertellen dat je het niet eens bent met de huidige gang van zaken. Op de reactie kun je reageren en uiteindelijk een compromis sluiten.
Jullie willen toch snel verhuizen dus werk in ieder geval aan jouw zelfvertrouwen door niet weer weg te lopen.
Als je wat bereikt zal dat een goede invloed hebben op je zelfvertrouwen. Als het niet werkt ben je een ervaring rijker en kun je daar van leren en het de volgende keer beter te doen.

Een oud chinees spreekwoord zegt: Hij die over zich heen laat walsen is een goede limbo danser.