Wanneer is de grens bereikt als het gaat om opmerkingen van mijn partner?
Natuurlijk moet ik zelf deze grens aanvoelen, maar ik wil ook niet te moeilijk zijn.
Ik ben vrij flexibel en niet echt een heel jaloers type, maar mijn partner maakt soms opmerkingen dat ik denk moet ik dit nog accepteren of niet, zonder dat ik jaloers overkom?
Zo nu en dan heeft hij het over vrouwen die hij in het verleden gehad heeft, of een vrouw die nogal flirtend deed naar hem toe bij zijn vorige werkgever etc. Ik vind het echt niet erg om een keer een verhaal aan te horen, maar ik hoef niet altijd maar getuige te zijn van verhalen waar ik niets mee opschiet of waarbij iemand uit het verleden steeds maar opgehemelt word. Het is tenslotte toch allemaal informatie die mijn oren binnenkomt en ik heb er niets aan. Mijn ex-partner deed dit trouwens ook. Vertellen hoe geweldig die ene vrouw was van 20 jaar geleden. En die ene verpleegster toen hij 15 jaar geleden in het ziekenhuis lag etc.
Afgelopen weekend kwam ik een foto tegen van de nieuwe vriendin van mijn ex-partner, waarop mijn huidige partner als grap mag ik hopen zei: oh hij is er wel op vooruitgegaan. Ik heb laten blijken dat ik dit niet leuk vond, maar laat het hem nog wel even weten.
Ben ik nu overdreven hierin? Of zijn dit typisch mannenopmerkingen/grappen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.