Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ongesteldheid en borstvoeding

Hallo ik ben op 3-1-10 bevallen van en mooie gezonde zoon en ik geef al van af het begin borstvoeding. Maar ik ben nog steeds niet ongesteld geworden en nu vraag ik me af komt dat omdat ik nog steeds borstvoeding geef en zo ja hoe lang kan het nog duuren voor dat ik weer ongesteld word.
Gr bianca

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ten eerste heb je een prachtig kind!
Verder kan je menstruatie een tijd uitblijven als je borstvoeding geeft. Hoe lang is denk ik bij ieder weer anders. Vergeet niet dat het geen voorbehoedsmiddel is. Je wordt minder snel zwanger wellicht, maar het kan wel !!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vaak komt je menstruatie weer op gang als je met borstvoeding gestopt bent. Dit komt dan ook niet meteen, maar na een week of 12 ongeveer. Maar dit verschilt ook per persoon, kan bijvoorbeeld ook na 8 week. Zorg je wel voor anticonceptie ook tijdens de borstvoeding, het is namelijk geen vorm van anticonceptie...tenzij je meteen weer zwanger wilt zijn, hoewel ik je dit niet aanraadt want je lichaam moet eerst nog maar even goed herstellen van je kind, die overigens een scheetje is zo aan de foto te zien. Geniet er van (ook van het moment van niet menstrueren, althans ik heb het niet gemist!)
Gr. Rinske
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een natuurlijk verschijnsel dat mensen die borstvoeding geven of zogende dieren, in principe niet vruchtbaar zijn en dus ook niet menstrueren. Waarschijnlijk is dat om het lichaam de gelegenheid te geven op krachten te komen. Het aanmaken van melk kost erg veel inspanning van ons lichaam en een zwangerschap daarbij zou wellicht ten koste gaan van ons eigen lichaam, maar ook van de produktie of aanmaak van melk.
Overigens is de bescherming tegen zwangerschap veel minder betrouwbaar dan anticonceptiemiddelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb 8 maanden bv gegeven en werd pas daarna ongesteld. Weet niet meer hoe lang daarna. Maar het is normaal.
Een schattig jochie heb je :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding