De grootmoeder van mijn moeder was spaans hoe veel procent ben ik spaans en heb ik spaans bloed?

een jaar geleden
1.5K
TurfGraver
een jaar geleden
Als je 10 jaar in Spanje gaat worden en de Spaans staatsburgerschap aanvraagt ben 100% Spaans.

Antwoorden (1)

Even rechtlijnig bekeken en er vanuit gaande dat er niet links of rechts ergens vanuit een aangetrouwde kant Spaans bloed bij is gekomen, dat geldt de volgende regel: Jouw overgrootmoeder (grootmoeder van je moeder) was 100% Spaans, dan is jouw grootmoeder 50% Spaans, jouw moeder 25% Spaans, en dan ben jij nog voor 12,5% Spaans.
een jaar geleden