Heeft iemand ervaring met queen bee gedrag van een vriendin van een dochter - wat is een goede oplossing?

Queen bee is onderdeel van meiden venijn

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Wellicht heb je wat aan dit artikel.

Suc6

Toegevoegd na 17 seconden:
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:5T0CBeMzjJQJ:www.jmouders.nl/Nieuwsartikelpagina/Meidenvenijn-Een-subtiele-machtsstrijd.htm+queen+bee&cd=6&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed artikel, bedankt! +

Andere antwoorden (1)

Dit is iets waar die meiden alleen zelf uit kunnen komen. Je dochter zal zelf moeten kiezen of ze een worker bee wil zijn - of niet.

Voordeel van een worker bee zijn, is dat je deel van het populaire groepje bent en dat de andere meiden achter je staan als er iets aan de hand is. Maar daar betaal je voor door de queen bee zonder kritiek te volgen als je sociale leider. En dat kan héél ver gaan.

Voordeel van geen worker bee zijn is dat je vrij(er) bent om zelf beslissingen te nemen. Maar dan moet je wel sterk in je schoenen staan, omdat je als outsider (en zéker als afvallige) het risico loopt om het mikpunt van de bijenkorf te worden. In dat geval is het belangrijk om aansluiting te zoeken bij anderen die niet tot het groepje behoren.