de zomer komt eraan dus weeet er iemand een leuke buitenactiviteit met een kind van 3?

De zomer komt eraan!!
nu word het weer lekker tijd om naar buiten te gaan.
Nu vraag ik me af of er iemand een hele leuke dingen weet om te doen met een kind van 3 :)
het mag ook iets zijn wat je met meerdere jonge kinderen kan doen.
Ik ben benieuwd op de antwoorden.
Alvast bedankt

Toegevoegd na 7 minuten:
wat iuk er bij wil vermelden is dat het me neefje is ik heb zelf geen kinderen vandara dat ik leuke dingen wil oppikken :)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Een doe-speeltuin met een zand- en waterbak. Thuis even uitkloppen tegen de muur ;-)
Een waterbaan waar je sluisjes in open kunt zetten en dicht kunt doen (jammer dat koninginnedag net voorbij is, uitstekend te scoren op de vrijmarkt).
Tegen de schutting schildersdoekjes ophangen en dan lekker kunst laten vingerverven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook een geweldig idee om schilderij doeken op te hangen wel leuke tip ook voor moederdag kan hij wat maken voor zijn moeder:D

Andere antwoorden (7)

picknikken
kinderboerderij
dagje zwembad
fietsen
naar het bos
speeltuin

Toegevoegd na 1 minuut:
waterballonen in de tuin
hutten bouwen buiten of binnen

Toegevoegd na 3 minuten:
eendjes voeren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een tuin hebt.. een opblaasbadje en een tuinsproeier zijn altijd een groot succes..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga naar een strand in de buurt (desnoods bij een meertje ofzo). Een kind van 3 kan zich uren vermaken met een emmer, zand en water.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je heel goed met een kind van 3 kan doen is elke dag naar hetzelfde speeltuintje gaan. Daar ziet hij/zij regelmatig dezelfde kindjes en kan jij zelf met een oog een boek lezen. Of gezellig kletsen met andere moeders en vaders.
Steeds hetzelfde is voor een kind dat nog met zijn orientatie bezig is, het beste.
Je kan misschien een heel enkele keer iets anders doen, maar gewoon diezelfde zandbak en wipje is best leuk.

Toegevoegd na 50 seconden:
Wel af en toe wat ander zandbakmateriaal meenemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, een kind van 3 heeft inderdaad nog niet zo veel behoefte aan afwisseling. Een leuk speeltuintje is zeer geschikt.
Eikels zoeken in het bos en daar samen een krans van maken. Je plakt ze met een lijmpistool op een krans en laat het kind de boel verven. Heb ik onlangs gedaan, een groot succes en het pronkstuk hangt nu in het toilet. Mooiere decoratie vind je niet.
14 jaar geleden
ik zou zeggen een leuk tentje op je terras...samen picknicken..mijn kinderen vonden het altijd een feest.

wat ook leuk is samen mac flurry's maken met m&m
en dat in de hangmat opsmullen

Toegevoegd na 2 minuten:
( bak roomijs iets laten smelten en een zak M&M 's in een doek platslaan...dit door elkaar roeren en smikkelen maar .. (ook leuk en lekker voor jezelf)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
naar de dierentuin en speelplaats,ook kun je haar vast leren fietsen