Waar en hoe kun je een klacht indienen over een schoolarts?

De schoolarts van ons kind heeft, zonder ons in te lichten, haar vermoedens geuit over een stoornis bij ons kind tegenover de lerares. Een vermoeden dat de schoolarts zelfs niet eens met ons heeft besproken. Dit vinden wij als ouders zeer onwenselijk en is volgens mij ook in strijd met een of andere gedragscode.. geheimhoudingsplicht?/patiëntrecht oid?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Bij het Regionaal tuchtcollege gezondheidszorg kun je de klacht over het niet correct handelen van de schoolarts melden. Zij heeft de privacy van jullie kind geschonden en daarbij zich niet gehouden aan haar beroepsgeheim.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies! Dit kan echt niet hoor!