mijn ex is verhuist naar andere provincie en ze wilt mijn zoon niet komen brengen, wat nu?

mijn ex is verhuist naar andere provincie en ze wilt mijn zoon niet komen brengen, ik zou mijn zoon moeten komen halen terwijl dat ze ervoor men kind wel kwam brengen... hoe zit dat nu juist in elkaar voor het halen en het wegbrengen van een kind... zij heeft auto (haar huidige vriend) en ik heb geen auto... hoe zit de wetgeving daaromtrent?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik ben woonachtig in belgie...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Daar is niets over geregeld in de wet maar de normale regeling is dat als jij je kind wilt zien je er naar toe moet gaan.

Nu weet ik niet hoe de voogdij over het kind is geregeld en of je geprotesteerd hebt tegen de verhuizing dus is het ook moeilijk een exact antwoord te geven anders dan dat jij zelf er voor moet zorgen dat jij je kinderen ziet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat begrijp ik dat als je je kunt wilt zien dat je erom moet... hiervoor was de regeling dat zij ze kwam brengen en kwam halen en nu ineens weigert ze... er bestaat niet echt een regeling daaromtrent... we hebben besloten voor co-ouderschap maar dat kan natuurlijk alleen maar werken als ouders niet met elkaar omgaan met pure haat... als zij iets vraagt omtrent mijn kind dan doe ik dat ook... in het welzijn van mijn zoon... hoe bedoel je geprotesteerd tegen de verhuizing? ben juist blij dat ze wat verder woont al hoefde ze niet zover te gaan wonen want dat maakt alles juist zo moeilijk... nog moeilijker wil ik eigenlijk zeggen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je co-ouderschap hebt had je kunnen protesteren tegen de verhuizing zodat je wel gewoon je kinderen had kunnen bezoeken, dit heb je na gelaten hierdoor kan je niet eisen dat je ex kosten maakt om de kinderen naar jou toe te brengen. Het lijkt me heel verstandig dat jullie twee is in overleg gaan met een mediar om te proberen uit deze impasse te komen maar dat jij voor de kosten van vervoer moet opdraaien staat als een paal boven water. Echter kan je dan ook stellen dat je ex je kind op komt halen aan het einde van de bezoekregeling.
ronron1212
11 jaar geleden
Een ex bepaald niet waar de ander gaat wonen. Regeling moeten maken omtrent halen en brengen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor dit soort situatie biedt een goed ouderschapsplan de uitkomst. Hierin maak je samen afspraken, onder andere over verhuizen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt Ron maar wel waar de kinderen gaan wonen bij een co ouderschap