Wat is een goede vervanging voor kleuter van melk bij ontbijt en lunch?

Hij wil geen water of thee drinken. Aandringen werkt niet. Niets laten drinken ook niet want hij drinkt al erg weinig. Hij is allergisch voor sinaasappel en sap uit een pak geef ik liever niet vaker dan twee keer per dag een bekertje bij fruit eten en een koekje smiddags. Sojamelk drinkt hij ook niet. Hij lust wel yoghurtdranken maar die zijn zoet en daar zitten allerlei zuren in, dat mag hij heel af en toe. Heeft iemand een gezond en lekker alternatief?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Diksap, de smaak is ook wel even wennen trouwens.
En later gewoon (goede) oploslimonade, niet te sterk aangemaakt.
amigo
12 jaar geleden
amigo
12 jaar geleden
In diksap zit natuurlijk geen calcium, mijn kinderen lusten ook absoluut geen melk (of karnemelk, heb je dat al geprobeerd, evt met een scheutje diksap of oploslimonade) maar eten gelukkig wel kaas.
Als het slechte drinkers zijn is het zo een geworstel om er iets in te krijgen dat ze eigenlijk vertikken te drinken dat ik dacht, dat lossen we dan wel anders op, extra yoghurt en in ons geval dus kaas.
Nu drinken ze bij mij gewoon oploslimonade, vind ik toch beter dan frisdrank en soms drinken ze thee.
amigo
12 jaar geleden
ja precies dus daar GAAT je opvoedkundige: als je je bord niet leeg eet krijg je ook geen toetje, ha ha

Andere antwoorden (7)

water met karvan cevitam,niet te koud.best lekker en redelijk gezond door de natuurlijke suikers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rijstmelk!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kind zal hier wel te oud voor zijn,
maar ik heb weleens fruit met water gemengd
met name de fruithapjes en dan uit een bidon of fles geven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verdun naturel Griekse of Turkse yoghurt eens met water. Die is natuurlijk niet mierezoet maar heel mild van smaak door het hoge roompercentage. Zeker kleine kinderen kunnen dat goed hebben en sterker, hebben zelfs een relatief vette voeding nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Karnemelk met siroop, kan je zelf de smaak bepalen en de dosering. Vinden ze heerlijk....prima voor kinderen met koemelk intolerantie...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vervanging van melk omdat hij het niet lust of vanwege allergie? Als hij het niet lekker vindt, probeer dan eens een schepje cacaopoeder door de melk te doen (=chocolademelk).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt van nesquick niet alleen peoder om chocomelk te maken maar ook in de smaken banaan en aardbei. Dus noem het dan ook geen bananenmelk maar bv bananendrank oid. Succes