Waarom geven volwassen hun kinderen soms of nooit koffie?

Het valt mij op dat ouders hun kinderen wel koffie geven, maar dan weinig, of heel zoet, of soms zelfs aangedund met melk.

Waarom is dat? Wat gebeurt er als je een kind méér koffie geeft? En waarom zouden mensen een kind zo weinig koffie geven, wat gebeurt er als je dat wel doet, dus gewoon mee laat drinken?

Dat het heet is en gevaarlijk als het omvalt, dat snap ik.. das voor mij de reden dat ik (als niet koffie drinkende moeder) mijn kids zelden koffie geef, maar zit er misschien nog iets anders achter?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik heb nooit koffie gehad als kind, ken dit gebruik ook niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat het met suiker en melk aangelengd wordt is omdat veel kinderen koffie te sterk vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik mocht nooit koffie van m'n ouders als klein kind: "dan kun je niet slapen" was het antwoord, nu drink ik het bijna elke dag (ik ben 15
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik drink niet eens koffie, ik vindt het op zichzelf vies en die nasmaak al helemaal.. ik drink zelfs geen thee als er met het theelepeltje door de koffie is geroerd, ook als het schoongemaakt (gebeurt soms op een verjaardag...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ben op mn achtste begonnen, melk en suiker, max 1 per dag, nu ben ik 16 en drink het heel dag door. het ging mijn ouders vooral om het slapen, 's avonds mocht ik namelij nooit koffie

Het beste antwoord

ik denk dat het is omdat koffie behoort tot stimulerende middelen. je laat je kind liever ook niet beginnen met roken of alchohol drinken.
het valt ongeveer allemaal onder dezelfde noemer van stimulerende middelen.
en omdat kinderen al heel erg energiek zijn van zichzelf krijgen ze snel te veel en gaan ze stuiteren, krijgen slaapproblemen ed.
kinderen hebben dat allemaal nog niet nodig, ook zo als met suiker, geef je kind té veel suiker en het is net een stuiterbal... het is teveel van het goede (?)...
:o)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ten eerste is cafeine niet goed voor kinderen en ten tweede is het voor de rust ook niet bevorderlijk als ouders tot s'avonds laat nog stuiterende kinderen hebben rond lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Behalve dat de cafeïne niet gezond is voor kinderen vinden kinderen koffie vaak niet lekker. Volwassene trouwens ook niet want we doen er melk en suiker in om het drinkbaar te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet iedereen doet er koffie en suiker in. Op de regel bestaan varianten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet iedereen doet er KOFFIE en suiker in? Een beetje moeilijk als de vraag over koffie drinken gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bijna iedereen begint met ' iets' in de koffie, pas later gaat men suiker en/of melk weglaten. Ik drink ook zwarte koffie maar mijn eerste bakkie was met melk en suiker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En je eerste kopje zonder suiker is niet lekker, zonder melk ook niet, maar na een paar bakkies ben je er wel aan gewend. Maar gelijk lekker........dat is het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ maria16 oh jee, zei ik KOFFIE en suiker? Bedoelde natuurlijk MELK en suiker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@bigmomma, Dat vermoedde ik al,moest er alleen even om lachen. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe altijd een zoetje in de koffie. Daar word ze wat caramelachtig van naar mijn smaak en dat vind ik heel lekker. Ik weet dat weer anderen dat vies vinden. Maar koffie word vaak vermengd met bv. sterke drank (whiskey, tia maria ofzo) of het word er naast gezet. Om de vieze smaak weg te werken? ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@maria16 pffffw gelukkig maar.. ik drink nooit koffie, zou t daaraan liggen? hahah Ik dronk koffie toen ik 2,3 jaar was mét melk en suiker en zelfs zo vond en vindt ik het té smerig voor woorden.. jakkes..
denk inderdaad dat het ook komt omdat je van de cafeïne vele energie krijgt en kinderen dat vaak al genoeg hebben. Verder dacht ik dat het ook verslavend kan werken hoewel dat bij kinderen nu niet zo snel zal voorkomen lijkt me. Maar kinderen moeten nu eenmaal gezond opgroeien en koffie hoort daar niet bij...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cafeïne is wel degelijk een drug. Net als alcohol trouwens.
Deze drug beïnvloedt naast het gedrag ook de hersenen en men heeft schrik dat onvolgroeide hersenen blootstellen aan dergelijke drugs een levenslang negatief effect heeft.

Kijk bv. wat drugs doen op het gedrag bij spinnen:
Je ziet een normaal web, eentje op speed (benzedrine), eentje op joints (marijuana), eentje op koffie (cafeïne) en eentje op slaappillen (chloral hydrat). Oordeel zelf of je een kind daaraan wil blootstellen terwijl zijn hersens nog aan het vormen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
joro
2 jaar geleden
Koffie wordt aambevolen om risico op diabetis te verklemen, maximaal kopjes per dag.