hoe kleed ik met dit weer mijn baby het beste aan?

Met dit benauwde weer vraag ik me af wat ik mijn zoontje (8maanden) het beste aan kan doen? (in ieder geval katoen) maar als hij het heet heeft trek ik automatisch zijn sokken en broek uit terwijl de meeste het t-shirtje uittrekken. wat is nu beter?
(aub geen domme reacties over winterkleding. Ik ben wel zo slim om hem dat niet aan te trekken!)

Toegevoegd na 5 minuten:
ik heb het niet perse over buiten in de zon maar met name binnen en in de auto (zonder airco)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij warme dagen enkel een rompertje met korte mouwen en een pamper en natuurlijk blote voetjes. In bed enkel toedekken met een lakentje. Een baby kan het beter te fris hebben dan te warm. Ga wel eens voelen of hij het niet te koud heeft als je gaat slapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De temperatuur kun je goed voelen in het nekje.

Andere antwoorden (6)

Zorg er in ieder geval voor dat hij niet te lang bloot in de zon ligt, dat is ook niet goed voor een baby.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met dit warme weer kun je je baby makkelijk in alleen een rompertje laten of alleen een luier aan,pas wel op voor de zon want zoals je wel zal weten verbranden baby's snel dus het beste is je baby dan in de schaduw te laten zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon lekker doen, denk aan je kindje en niet aan wat andere mensen vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor,ik deed het vroeger zelf ook met mijn kinderen.
Je moet doen wat jij het prettigst vindt voor je baby en van anderen niets aantrekken en wat is er mis met alleen een rompertje?Dit is eigenlijk een broekje en mouwloos shirtje/hempje in één.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je hem wel buiten in de schaduw zet in een rompertje, houd er dan wel rekening mee dat je ook in de schaduw uv stralen opdoet. Dus ondanks schaduw. Dik in de zonnebrand!
En wat betreft t rompertje, als je je er niet helemaal prettig bij voelt, trek je m toch een kort broekje aan over het rompertje als je gaat winkelen?
Kijk naar wat je zelf aan hebt, je hebt ook geen sokken aan nu, tenminste dat neem ik aan.
Met dit weer draag je zelf ook 1 t shirt, dus het rompertje is genoeg.

Voor de winter straks telt eigenlijk hetzelfde, tenzij je kindje lang stil zit in een buggy, dan zal je wat meer aan moeten trekken als dat je zelf aan hebt.

Maar de beste maatstaf voor je kindje ben je zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal eens met Nelly.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Vind ik ook,als je het zelf warm hebt,kleed je je kind ook niet warm met dit warme weer en s'winters het omgekeerde.
Ik zou ook kiezen voor alleen een romper als het zo warm is. Sokken uit is prima, dat koelt echt lekker af. Ik moet er met dit weer ook niet aan denken om sokken aan te hebben. Maar de zon steekt al snel heel erg op een bloot bovenlijf, en een baby verbrandt heel snel. Bovendien neemt een romper (of katoenen shirt) zweet op, dat is ook prettig. In ieder geval goed insmeren voor buiten natuurlijk, ook in de schaduw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het beste aandoen wat je zelf aan hebt, dat heeft een kraamverzorgster ooit tegen mij gezegt.

En omdat je boven meer zweet (hoofd, nek, rug en oksels) trekken de meeste mensen eerst het t-shirtje uit. Het afkoelen gaat dan sneller, dan dat je het broekje uitdoet.

Het blijft altijd moeilijk. Soms stuur ik mijn kind met slippers naar school en dan gaat het halverwege de dag ontzettend regenen...

Succes ermee in ieder geval!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo warm als jij je kleed, kleed je je kindje ook.
Ik doe altijd de + 1 regel. Dat houd in dat toen mijn zoontje baby was ik hem net zoveel lagen kleding als ik aan deed maar dan +1 laag extra. Die kun je altijd weer uit of aan doen als het warmer of kouder word.
Als het echt snikheet is dan is een rompertje of alleen een luier voldoende. Je merkt het vanzelf als je kindje het te warm of te koud heeft.