hoe komt het dat mijn dochter ineens andere worden gebruikt?

mijn dochtertje van 3 zecht in eens andere dingen normaal zij ze bijvoorbeeld een krokodil bijt in je bil maar nu is het kont en ze praat met 2 worden uit het niets ze zecht nu u

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
1.2K

Het beste antwoord

je dochtertje hoort (en dus leert) nieuwe woorden die ze weet toe te passen. natuurlijk is kont veel spannender als het woord bil dus het is ook nog eens erg interessant.

zo zijn er meerdere namen voor dezelfde of soortgelijke dingen zoals prullenbak, vuilnisbak, vuilnisemmer, prullenmand etc.

je dochtertje dat een kont en een bil (bips....en er kont nog veel meer bij, geloof me!!!) geen verschillende dingen zijn maar verschillende woorden waar je hetzelfde mee bedoeld.

dat ze het toe kan passen vind ik op zich positief. gaat ze wat meer experimenteren (wat kan ik wel/niet zeggen, hoe reageren mensen hierop etc.)
gebruiken jullie het woord kont niet kan je dit haar zeggen. ''Kont is niet zo netjes, hier noemen we het bil''

op deze leeftijd leren kinderen nieuwe woorden in een enorm hoog tempo, dus ook wat dat aangaat is het een goed teken.

ze moet het ergens gehoord hebben, anders zou ze het niet kunnen herhalen. waar ze het gehoord heeft.... ik zou het niet weten, maar hun oren vangen echt overal van alles en nog wat op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En er kont nog veel meer bij xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd, ze zijn écht niet voor 1 gat te vangen als het om taal gaat
;-)

Andere antwoorden (3)

Het zou kunnen dat ze beïnvloed is door de kinderen van de creche of het kinderdagverblijf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kinderen vangen gewoon veel op van iedereen waarmee ze te maken hebben.
Misschien heeft ze van een broertje/zusje of van vader ineens het woord "kont"gehoord en zegt dat na.
Of dat een opa of oma zegt dat ze netjes u moet zeggen...
inderdaad zoals bovenstaand antwoord kan het op de peuterschool geleerd zijn.
Dat zinnetje van de krokodil...dat lijkt me dat b.v. vader dat haar voor de grap anders leert als jij dr niet bent om jou versteld te laten staan.
De ontwikkeling op die leeftijd gaat gewoon snel,
zolang ze netjes blijft praten...lekker van die vooruitgang genieten :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien komt het wel door dat ze met anderen kinderen bezig is die anderen woorden gebruiken. Kinderen herhalen vaak wat andere mensen zeggen.

Doeii xxx