mijn zoon van 8 jaar is sinds vorig jaar snotterig. hij is niet verkouden. maar dichte neus. hij gebruikt dagelijks neusdruppel. geen effect.

zijn neus en keel amandelen eruit sinds 3 jaar geleden. ook allergietest gedaan. nergens allergisch voor. Hij is vorig jaar heftig verkouden geweest. sindsdien zit zijn neus dicht en vol met snot. ik weet geen raad meer. Hij gebruikt neusdruppel op voorschrift van kno arts al een jaar. maar geen verbetering. Ik hoop dat iemand mijn zoon hiermee kan helpen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Kinderen
1.2K

Antwoorden (5)

het beste is om langs de huisarts te gaan. Het is niet goed voor de neus om dagelijk druppels te gebruiken. Als het al zo lang aan de gang is, kun je beter een verwijzing naar de KNO arts vragen.

Toegevoegd na 31 seconden:
ik bedoel dus een verwijsbrief halen bij de huisarts voor de KNO arts

Toegevoegd na 12 minuten:
sorry, ik had eroverheen gelezen dat hij al bij de kno arts geweest. Ik zou in ieder geval een nieuwe afspraak met de kno arts maken om hierover te praten of evt. een andere kno te raadplegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neusdruppels moet je niet langer dan 2 weken achter elkaar gebruiken. Langer gebruik gaat ten koste van je neusslijmvlies,
Je moet niet je hulp en troost op dit forum halen als je al bij de KNO arts loopt. Je kan een second opinion aanvragen als je wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens.+je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn neusdruppels en neusdruppels. Druppels met xylometazoline erin mag je niet langer dan 5 dagen gebruiken omdat gewenning cq verslaving kan optreden. Er zijn echter ook homeopatische druppels, of druppels met een zoutoplossing. Deze kunnen langere tijd gebruikt worden (en de KNO-arts weet dit als geen ander). Dus - voor dit antwoord.
Cryofiel
13 jaar geleden
De meeste homeopathische druppels doen niets, dus die mag je je hele leven gebruiken. Er zijn echter helaas ook homeopathische druppels die gevaarlijk zijn, zeker bij langdurig gebruik. Door de uitzonderingspositie die de homeopathie voor zichzelf bij elkaar heeft gelobby'd, is hier slechts heel beperkte controle op. Druppels met een zoutoplossing mag je ook langer gebruiken. Maar een jaar lang? Dat zou ik nooit doen.
Ik weet niet of mijn antwoord veel toegevoegde waarde heeft maar ik probeer het toch.

Zelf merkte ik enige tijd geleden toen ik snotterig was dat ik hier nauwelijks last meer van had als ik een hete douche nam, echter na enige minuten uit de douche had ik er weer last van. Ik ben toen gaan googlen en kwam op nettipot uit. Ik kon toen echter op het moment niet naar buiten gaan en heb toen een waterflesje gebruikt om netipot uit te proberen. het water heb ik op kamertemperatuur laten komen gemengd met een klein beetje zout en in m'n neus gedaan (check op YouTube hoe je dit precies moet uitvoeren). Het water ging in het ene neusgat in en kwam er aan de andere kant uit. ik voel me wel enige tijd opgelucht, maar na enkele uren had ik er weer last van....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou een second option laten doen. Het is niet aan te raden om neusdruppels zo lang te gebruiken, behalve als het homeopathische neusdruppels zijn.
Je zou een neusdouche kunnen gebruiken, maar dat werkt niet heel goed.
Ik heb het zelf ook, en het werkt bij mij maar kort, een half uur ongeveer, en dan wordt het juist erger.
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat er niets uit de allergie test komt, wil nog niet zeggen dat jouw zoon niet ergens last van kan hebben.
Hij kan heel goed een bepaalde gevoeligheid hebben voor iets.

Neusdruppels zou ik zeker niet zo lang achter elkaar gebruiken dat irriteert op den duur de neusslijmvliezen. Waardoor hij weer extra snot in zijn neus krijgt.

De neusamandelen kunnen niet helemaal verwijderd worden en kunnen daardoor ook weer aangroeien, dus dat die er 3 jaar geleden uitgehaald zijn wil niet zeggen dat hij er nu geen last meer van heeft.

En nu nog de oplossing, je kan verschillende dingen doen.
Nogmaals naar de arts gaan.
Eens even stoppen met de neusdruppels
Je er bij neerleggen en het eens een langere tijd aankijken, het is niet iets ernstigs alleen wel erg lastig natuurlijk, maar de kans is groot dat hij er vanzelf overheen groeit.

Door de neus ademen is erg belangrijk, de neus is eigenlijk een filter voor de lucht die je inamend, dus het is belangrijk om erop te letten dat als hij geen verstopte neus heeft hij ook daadwerkelijk door zijn neus ademt.