Als het goed is niet één want zonder vergunning mag zo'n bedrijf niet in werking zijn. Hoeveel bedrijven een vergunning geweigerd is wordt niet bijgehouden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Poet
9 jaar geleden
Nou het is zeker niet goed want ik ken er zelf al een paar. En ik hoor dat er héél veel zijn.
Vanuit wetenschap of handhaving zou er toch een beeld kunnen zijn van de hoeveelheden?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je zeker weet dat zo'n bedrijf zonder de benodigde vergunning in werking is kan je een handhavingsverzoek bij de betrokken gemeente indienen. Hoe beter je dat met feiten over de bedrijven onderbouwt hoe groter je kans van slagen. Gemeenten zullen niet bijhouden welke bedrijven ten onrechte in werking zijn want dat is actief gedogen en dat wordt door de inspectie niet getolereerd. Wetenschappers zijn voor dit soort informatie volledig afhankelijk van gemeenten en daarom denk ik niet dat zij veel meer weten.
Poet
9 jaar geleden
Niet helemaal het antwoord op de vraag maar bij gebrek aan andere antwoorden alsnog de beste.
Er zijn veel bedrijven die al helemaal geen vergunning (of: -aanpassing)hebben aangevraagd voor een gerealiseerde uitbreiding omdat ze wisten dat ze die niet gingen krijgen. Het gaat dus niet alleen om afwijzingen maar ook om naleving / hh- gaten.