Mag bioplastic bij het plastic afval?

Ik heb hier een zakje van de Coop waar de groenten in gaan. Op het zakje staat:

---
Coop Bewust
Doet u mee?
Gemaakt van 90% suikerriet
Niet geschikt voor de GFT-bak
100% recyclebaar
---

Mag dit zakje bij het plastic afval?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Milieu
1.2K
Poet
9 jaar geleden
Ja dat is niet duidelijk! Ik zou het inleveren bij de C1000
bamibal
9 jaar geleden
Wat moet de C1000 ermee dan?

Antwoorden (2)

Plastic gemaakt van suikerriet is gewoon polyetyleen, net als plastic van andere bronnen. Het kan dus gewoon bij de rest van het plastic.
9 jaar geleden
In België moeten bioplastics bij het restafval omdat ze anders problemen geven bij het sorteren (herkenbaarheid).
'Bioplastics' mag dan mooi klinken, maar zolang het niet selectief wordt ingezameld biedt het weinig voordeel voor het milieu.
Bioplastics tussen het zwerfvuil zijn uiteraard milieuvriendelijker dan andere plastics.

In de bron vind je de link naar een interessante discussie over het onderwerp.