Het zijn hele kleine diertjes die leven van wat ze uit het water zeven. Ze maken zelf een soort skeletje aan de buitenlant van hun lichaam: De pok.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pokken zijn kreeftachtigen die zich vasthechten op de onderkant van de boot. Wanneer het diertje een geschikt plekje gevonden heeft, hecht ie zich met zijn kop vast. Hij zet zich vast op stenen, op hout en op schelpen. Nadat de zeepok zich heeft vastgehecht steekt hij zijn poten in de lucht en begint met de bouw van zijn huisje.

Het diertje leeft in een hard huisje van kalk. Bovenop het huisje zit een dekseltje. Een zeepok hoeft nooit voedsel te zoeken; het enige wat hij doet is het openen van zijn huisje. Dan steekt hij zijn 12 poten naar buiten. Deze poten beweegt hij op en neer. Op deze manier haalt ie water met daarin voedsel naar zich toe.