Is het erg dat ik spelfouten maak?

Iedereen blinkt uit in bepaalde dingen zo zijn wel allemaal wel ergens slecht in. Ik vind Nederlands schrijven moeilijk, daarbij heb ik ook nog een ''ligte voorm van disleksie'' waardoor ik soms spelfouten maak. Ik vind het erg leuk om mee te doen op GV en doe mijn best op mijn teksten die ik schrijf. Maakt het dan uit dat ik veel spelfouten maak?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Milieu
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Het beste antwoord

Daar heb ik ook moeite mee
Maar trek je daar niets van aan
Ook hier krijg ik weer komentaar op
Ik wacht al op de - PUNTEN

Toegevoegd na 4 minuten:
Foutloos schrijven is voor mij ook een ramp

Toegevoegd na 1 uur:
zie je wel ik heb er al 1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor pimstyle: goede vraag:+1 en voor derkbosch goed gereageerd: +1.
Mensen die moeiteloos foutloos nederlands kunnen schrijven hebben geen idee hoe lastig het is als je dat niet kunt. Dus dat zegt wat over hun inlevingsvermogen!
Keep up the good work en stel vooral jullie vragen, daar goed het om en niet of het foutloos nederlands is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
belachelijk die minnetjes....
derkbosch, je antwoord is prima hoor! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik je +1 kon geven deed ik dat!
Want ook ik heb moeite met lezen én schrijven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sommige mensen strooien hier met minnetjes..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (19)

Ik maak nog wel eens de fout om een D te gebruiken als er een T moet staan en vica versa. Of het overbekende D en DT gebruik. Voor hier stoort me dit niet echt. Voor documenten heb ik altijd de spellingscontrol aanstaan. En als je dan van die woorden hebt die zowel met een D als een T kunnen. Dan weet ik altijd wel iemand te vinden die het juiste antwoord wel kan geven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is op goeievraag een tijdje zo geweest dat er erg gezeurd werd over spelfouten. Momenteel valt dit gelukkig wel mee. Goeievraag is voor iedereen die een leuke bijdrage aan de site levert en zich aan de voorwaarden houdt. Het gaat per slot om de inhoud van de vragen en en antwoorden. Een taalfoutje het en der doet daar niets aan af. Als een vraag zo krikkemikkig geformuleerd is dat hij niet meer te begrijpen is, wordt er wel opheldering gevraagd.

Van sommige andere dyslectische gebruikers begreep ik dat zij goeievraag een goede manier vonden om met taal bezig te zijn. Zij stelden taalfoutverbeteringen zelfs op prijs.

Ik zou dus zeggen welkom en lever een leuke bijdrage aan deze site!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spelfouten zijn geen probleem hoor. Onsamenhangende zinnen al meer, maar zoalng het voor iedereen begrijpbaar is maakt het echt niets uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, Pimstyle. Ik heb er geen problemen mee!! Je vragen en antwoorden zijn altijd begrijpbaar. En iedereen maakt wel eens fouten. Is menselijk :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
degene die het minnetje gaf is dus niet menselijk of vind de vragen van Pim niet begrijpbaar..ach...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
'gevalletje' < -duim.
ik heb nogal vaak een veel moeten verantwoorden dat ik dyslexie heb.
er zijn er een paar die er altijd wat van zeggen.
ondertussen verantwoord ik mij niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
solang ik maar bechreipt wat je bedoeltd find ik ut cheen probleem en anders fraag ik chewoon wat je bedoeltd

Toegevoegd na 16 minuten:
ik probeer het alleen maar een beetje te relativeren en met een beetje humor te bekijken.Er zijn belangrijker dingen om je eigen druk over te maken dan over een paar schrijf fouten.
Accepteer de kritiek erover en laat ze leven.Zo heeft iedereen wel wat.Ook diegenen die commentaar erover maakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo te zien aan de manier waarop je je vraag stelt, onderschat je jezelf: Dat ziet er toch prima uit?

Ik moet eerlijk toegeven dat ik het niet prettig vind om een vraag te lezen die bol staat van de taal- en spellingsfouten, of, erger nog, waar geen touw aan vast te knopen is.
n zo'n geval denk ik inderdaad dat het beter is om iets anders leuks te gaan doen op internet.
Gelukkig kom je dat maar zo heel af en toe tegen op GV.
En iedereen maakt foutjes hoor, daar zijn we mensen voor.

Ik zou dus zeggen: Veel plezier op GV!

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie, nou maak ik zelf ook een foutje:
In, in plaats van n! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat is geen ramp. Als jij je best doet om iets te schrijven is het niet erg dat ik een beetje mn best moet doen om het te lezen.

Als iemand inhoudelijk ingaat op wat je zegt en daarna nog iets over een foutje meld, dan vind ik het prima. Weer wat geleerd:)
Maar er zijn zoveel spellingsfundamentalisten die *alleen* je fouten hebben opgemerkt, en waarschijnlijk niet eens je boodschap tot zich hebben laten doordringen. Dat is dom, ze begrijpen niet dat schrijven geen doel op zichzelf is, maar een middel om gedachten te delen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, en ik zou me er ook echt niet druk over maken. Fouten maken is menselijk, spelfouten ook. Het gaat erom wat je te vertellen hebt en dat is prima te begrijpen voor iedereen. 'Mierenneukers' zullen er altijd zijn, niks van aantrekken. Nobody's perfect, al denken sommige mensen van zichzelf van wel ^^
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spelvouten ik zie ze neit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou me er vooral niet druk over gaan maken hoor.
Ik heb zelf ook moeite met lezen én schrijven en dan meer in de zin van dat ik niet altijd begrijp wat ik lees.
En dat ik het moeilijk vind om mijn denken op te
(be)schrijven.
Maar dat weerhoud met echt nergens van!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over het algemeen wordt er over een spelfoutje hier niet moeilijk gedaan. Het kan natuurlijk voorkomen dat er wel een hele grove fout wordt gemaakt. Dan kan het voorkomen dat mensen daar wel eens verbeteringen op geven. Ik ben zelf dyslectisch en gebruik de site (deels) om mijn taalvaardigheid te verbeteren. Niet dat mijn Nederlands erg belabberd is, maar ik maak regelmatig wel eens een dt-fout of een spatiefout of iets dergelijks. Ik word hier meestal niet op aangesproken en als dit gebeurd stel ik het over het algemeen op prijs (tenzij heel af en toe dit op een denigrerende toon gebeurd). Kortom het is totaal niet erg je bent bij lange na niet de enige die hier wel eens een spelfout maakt ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee natuurlijk niet en met jouw 'spelfouten', valt het wel meer hoor. Het gaat toch om de inhoud van de vraag, die is belangrijker dan de spelfouten, van wie dan ook ....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het niet uitmaken, zolang de vraag of het antwoord duidelijk is. Een paar spelfoutjes maken mij dan niet uit, een heleboel wel. Daarnaast zijn grammatica fouten irritanter.
Misschien een tip(als je het wilt): Ik gebruik zelf Google Chrome als browser en daar zit een spellingscontrole op, daardoor merk ik zelf ook dat ik toch regelmatig wat fouten maak ;).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ikzelf heb dyslexie dus een fout is snel gemaakt,
maar ik trek me er helemaal niets van aan,
en als de mensen zijn die hier een probleem mee hebben is dat hun probleem..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor en ik zou mij er ook niet te druk om maken.
Zolang we allemaal snappen wat we bedoelen maakt het toch verder niet uit? Een beetje pietje precies als mensen daar over gaan miepen vind ik.

Dus je 'ligte voorm van disleksie' is voor mij geen probleem ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms wordt een zin onruikbaar als er een spelfout in staat die de bedoelde betekenis aantast, maar meestal maakt het geen zak uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben pas lid van GV,maar ik vind dat niet erg!Wat ik wel erg vind,zijn de reacties die de lezers van een zekere krant op internet op een bepaald artikel geven! Jouw vragen zijn voor mij begrijpelijk en daar gaat het uiteindelijk om! Dus rustig doorgaan met je vragen en antwoorden,al of niet met spelfouten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind het niet erg
het lijkt me vervelend voor jezelf

ik zie die fouten wel, maar het gaat mij om het antwoord