hoe weet groene stroom dat hij bij mijn naar binnen moet en niet bij de buurman

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Milieu

Antwoorden (5)

Je bent (net als je buurman) aangesloten op hetzelfde lichtnet, daar is weinig kleur aan te ontdekken.

Omdat je een contract hebt bij een elektriciteitsmaatschappij die zegt in stroomopwekking met milieuvriendelijke middelen te investeren betaal jij heel indirect aan die "groene"ontwikkeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat weet die stroom natuurlijk niet. Jij krijgt dezelfde stroom als je buurman. De verhouding tussen het aantal groene en grijze klanten bepaalt voor de energieleverancier waar ze moeten inkopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
groene stroom bestaat niet op het elektriciteitsnet ,het is alleen zo dat de stroom die als groene stroom verkocht word, moet voldoen aan de richtlijn voor groene stroom, met andere woorden er mag niet meer groene stroom verkocht worden dan dat er geproduceerd word ,de stroom die jij als gebruiker binnenkrijgt met als label groene stroom kan feitelijk overal opgewekt zijn ,bijvoorbeeld als kernenergie uit frankrijk niet groen ,of opgewekt met een bruinkoolcentrale uit duitsland niet groen ,maar evengoed met een waterkrachtcentralegroen uit noorwegen. of als wkk stroom bij een tuinder uit de buurt groen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stel dat van de 100 mensen die op jouw elektriciteitsnetwerk zijn aangesloten er 23 groene stroom willen. Dan moet 23% van de door jouw elektriciteitsleverancier geleverde stroom groen opgewekt zijn. Dat is wel zo praktisch omdat er anders meerdere netwerkvoorzieningen aangelegd zouden moeten worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja , maar zo groen is groene stroom tegenwoordig denk ik ook niet, ik bedoel in plaats van kolen, houtsnippers verbranden.. denk niet dat het daar heel veel beter op word, terwijl dat dan in een wel een manier van "groene stroom"opwekken is.