Waarom staan de letters "BRANDWEER" omgekeerd geschilderd op brandweerwagens?

http://www.google.be/imgres?imgurl=http://s2.hbvl.be/imgpath/assets_img_hbvl/2009/03/02/425893/negen-brandweerwagens-voor-schoorsteenbrand-kwaadmechelen_5_460x0.jpg&imgrefurl=http://www.hbvl.be/limburg/ham/burgerreporters/extern-negen-brandweerwagens-voor-schoorsteenbrand-kwaadmechelen.aspx&usg=__CwiLYtmWTIKIPngzslZYbPBHMSQ=&h=314&w=460&sz=60&hl=nl&start=46&zoom=1&tbnid=j1r1yNfKn_szoM:&tbnh=160&tbnw=194&ei=q4zSTerILcmp8AP7_9WGCw&prev=/search%3Fq%3DBRANDWEERWAGEN%2BBelgi%25C3%25AB%26um%3D1%26hl%3Dnl%26biw%3D1440%26bih%3D686%26tbm%3Disch0%2C1026&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=268&page=3&ndsp=18&ved=1t:429,r:8,s:46&tx=136&ty=119&biw=1440&bih=686

Ook met de tekst "ambulance" is dit het geval.
De mensen die in de wagen zitten, zien wel de juiste tekst.

Bij nederlandese (hollandse) brandweerwagens zie ik wel de juiste schrijfwijze bij buiten aanzicht. Hoe komt dat wij Belgen het anders doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu
7.1K

Antwoorden (3)

Dan kan je het in je achteruitkijkspiegel lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zodat mensen die voor het hulpverleningsvoertuig rijden in hun spiegels kunnen lezen dat het om een zodanig voertuig gaat. Naast geluids en licht signalen is dit een extra stukje herkenbaarheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat mensen die voor de brandweer rijden het in hun binnespiegel anders in spiegelbeeld zouden lezen. En nu als ze in hun binnenspiegel kijken zien ze wel gewoon brandweer staan, omdat hun de letters al in spiegelbeeld op de wagen hebben geplakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in nederland staan wel de letters brandweer zoals je het zou verwachten (die hebben dus geen rekening gehouden met binnenspiegel van diegene die voor hun rijd) wij belgen/politici zijn dan slimmer? LOOOOOL