Het roken op zich niet. De productie van tabak is echter -zoals de meeste intensieve landbouw- wel een zware balasting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja je stoot namelijk extra co2 uit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rokers leven veel korter en dus belasten ze het milieu veel minder dan mensen die gezond leven, daarbij valt de schade van de tabaksteelt in het niet.

Toegevoegd na 9 uur:
Herstel: volgens het RIVM scheelt het vijf tot tien jaar.
Het is ook niet waar dat niet-rokers minder medische verzorging nodig zouden hebben; juist in de laatste levensjaren nemen de kosten voor oudere mensen enorm toe, vaak worden nog peperdure operaties verricht om het leven van mensen met nog enkele maanden te rekken, waardoor mensen hun ecologische voetafdruk in de laatste levensjaren juist flink vergroten (medicijnen kunnen tonnen per jaar per patiënt kosten).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, de invloed van roken op het milieu is minimaal, haast niet meetbaar. Feit dat de roker statistisch gezien veel eerder dood gaat is juist goed voor het milieu. Wel sneu voor de nabestaanden trouwens. Voor het milieu hoef je echt niet te stoppen met roken ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sigarettenpeuken zijn slecht voor het milieu; het duurt tien tot twaalf jaar voordat de sigaret op natuurlijke wijze is opgeruimd.De filters worden niet afgebroken,er worden veel bomen voor gekapt.