De hoogste temperatuur die ooit gemeten werd op het continent was 14,6°C in de Hoop Baai.
6 jaar geleden
Volgens WMO was de hoogste temperatuur ooit gemeten op Antarctica 19,8ºC op 30 januari 1982.
"The highest temperature for the “Antarctic region” (defined by the WMO and the United Nations as all land and ice south of 60-deg S) of 67.6 F (19.8 C) , which was observed on Jan. 30, 1982 at Signy Research Station, Borge Bay on Signy Island."