Hoelang moeten de zaadjes van de Bonsai Ficus in de koelkast?

Goedenavond,

Ik heb Bonsai (Ficus) zaadjes gekregen. Nu zat daar een beschrijving bij van andere Bonsai varianten. Hier spraken ze over verschil in aantal weken dat het in de koelkast moet.

Kan iemand mij vertellen hoeveel weken dit voor de Bonsai Ficus is?

Hartelijke groet,
Erica

9 maanden geleden
in: Flora
jc54
9 maanden geleden
Waarom zouden die zaadjes in de koelkast moeten?
Rieneke1
9 maanden geleden
@jc54 Koudekiemers hebben een periode in de koelkast of vriezer nodig om ze te laten ontkiemen.

Antwoorden (1)

Je dient een ​​koud seizoen te simuleren om de kiemkracht te verhogen. Week de zaden in water voordat je ze een of twee maanden in de koelkast bewaart. Dus minimaal vier weken.
SimonV
9 maanden geleden
Erica
9 maanden geleden
Bedankt voor het antwoord!