Mijn receiver / versterker heeft ruis op de uitgangen, wat is dit en wat kan ik hier aan doen?

Toegevoegd na 15 minuten:
Het is een Sony STR-DE 135 reciever.
Er staat een cd speler op aangesloten en het is geaard.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Muziek
1.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Welke receiver
welke apparaten zitten er op aangesloten
op welke manier
zijn alle apparaten geaard en in een geaard stopcontact gestoken?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb er wat meer uitleg bij gezet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
CD speler via wat aangeslotern tulpjes of digitale coax of glasvezel (SPDIF)?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
de Cd speler gaat via tulpjes naar versterker.
versterker is aangesloten op de coaxkabel.

Het beste antwoord

Meestal een uiting van overgangsweerstand. Dit kan een slechte verbinding/contact zijn, maar het kan ook een kwestie van vervuiling zijn (o.a. potmeter). Zelf zal je er niet veel (zeg maar niets) aan kunnen doen. Dit wordt een klusje voor experts (het apparaat openmaken, schoonmaken en metingen verrichten).