Welke technische gegevens van een subwoofer moet ik hanteren bij de aanschaf?

Ik wil graag een home-cinema set 5.1 aanschaffen, waarbij het geluid van de subwoofer voor mij het belangrijkst is. Ik wil graag een stevige diepe bas horen, en niet zo'n lage toon wat irritant resoneert. Ook niet een bas die alleen bij hoger volume hoorbaar is.
Hoeveel watt is lekker diep, en welke overige technische gegevens (ohm, mhz, etc...) zijn dan van belang? Ik heb daar niet zoveel verstand van qua gegevens. Ik kijk ook vaak dvd's van concerten, dus beetje diepe klank is wel fijn. Mijn woonkamer is 4 x 5 m.
Zijn er merken die jullie aanbevelen? Ik heb een Samsung smart TV.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Muziek
1.2K
TurfGraver
7 jaar geleden
dB SPL en Hz (hertz) zal voor een sub van belang zijn. Een goed geluid zal echter ook van de overige luidsprekers afhangen.

Antwoorden (1)

Je kan wel een hoop leuke technische gegevens verzamelen die jij en ik en de meeste andere niets zullen zeggen over de geluidskwaliteit , ook al omdat smaken verschillen. Oplossing: ga luisteren naar diverse sets, in winkels en/of bij vrienden. Kies dan wat je het best bevalt. Succes