Wat is de culturele betekenis van The Lumberjack Song van Monty Python?

Of is er geen? Het nummer was choquerend voor zijn tijd.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Muziek
1.2K
TurfGraver
7 jaar geleden
Het is meer een belediging voor houthakkers. Inhoud (tekst) was toenertijd choquerend.

Het beste antwoord

Het lied is een satire op de algemene gedachte dat een houthakker een sterke man is die hard werkt, een macho. Maar zijn manier van leven blijkt in het vervolg van de tekst niet te passen in de normen van de samenleving. De man zelf is zeer gelukkig met de invulling van zijn dagen, maar de maatschappij heeft er een probleem mee.
De verandering van seksuele normen kwam in Groot-Brittannië veel langzamer op gang dan elders in Europa. Monty Python was wat dit betreft revolutionair bezig.
Amadea