Hoeveel mb kost 1 minuut op Spotify?

Ik bedoel hier dan niet qua data (3/4G) verbruik maar gedownloade muziek. Er zijn ook meerdere niveaus van kwaliteit, van normaal tot extreem, hoeveel mb neemt ieder niveau per minuut in beslag op spotify?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Muziek
5.9K

Antwoorden (2)

Neem maar aan dat een audiobestand van goede kwaliteit 5Mb is voor ongeveer 5 minuten.

1 minuut audio is dus ongeveer 1 Mb.
Dit ligt wel aan het format, maar ik ga hier uit van mp3.

Als er een videoclip bij zit of reclames, dan kost het al gauw meer Mb's.
De audio is tegenwoordig ongeveer 1Mb per minuut bij mp3.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kunt bij deze muziekdienst zelf de kwaliteit aangeven, en hoe hoger de kwaliteit, hoe hoger het verbruik. Je gebruikt volgens de website van Spotify zelf op gemiddelde kwaliteit (Q1) ongeveer 96 kilobit/seconde (kb/s) wanneer je muziek streamt via de app. Omgerekend naar een minuut is dat 5760Kbit per minuut. In Megabytes komt dat uit op 0,703125MB per minuut. Gemiddeld zou een nummer dus 2.6MB verbruiken. En dat is op Spotify's laagste kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoeveel opslag ruimte neemt het dan is als ik op de extreme kwaliteit download?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je op extreme kwaliteit streamt is dit 2,4mb per minuut. - als ik een groot lid van de Spotify Community moet geloven.