Hoe voorkom ik dat ik tijdsduur verlies bij het converteren van mp3 naar een hoge bitrate?

Ik wil mp3 bestanden omzetten naar een hoge bitrate.Dus van 256 bit naar 320 bit.Echter dan worden de nummers qua tijdsduur korter.Is dit te voorkomen zo ja hoe en welk programmatje kan ik het beste gebruiken.Bij voorbaat dnak voor info.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Muziek
gvrox
7 jaar geleden
Waarom doe je dit ? Wat SimonV zegt klopt, de kwaliteit neemt niet toe (mogelijk zelfs af).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Omzetten naar hoger is idd zinloos
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het omzetten van een mp3 naar een hogere bitrate heeft geen zin. Uit een mp3 wordt een heleboel informatie uit het oorspronkelijke muziekbestand verwijderd. Door het om te zetten naar een hogere bitrate wordt die informatie niet teruggehaald.

Antwoorden (1)

Als je een mp3-bestand van 256 bit naar 320 bit omzet, vergroot je alleen de bestandsgrootte. De kwaliteit en ook de tijdsduur blijven gelijk.
Met bijvoorbeeld MP3 Quality Modifier kun je dit doen.

Toegevoegd na 35 minuten:
Of met Audacity:
Open het bestand, kies daarna "Save as".
Kies hier "Bit Rate Mode" via het "Options" menu.
SimonV