Hoeveel kost een degelijke djembé?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Muziek
2.8K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.bax-shop.nl/djembe?gclid=CjwKEAiAyanCBRDkiO6M_rDroH0SJAAfZ4KLiFG78eIcHFs_qw5kVTdJ-4IkXMX6sZ7OFtEMbX62cRoCKkrw_wcB

Het beste antwoord

De djembe’s worden tegenwoordig overal ter wereld gemaakt, maar de mooiste komen toch uit de streek waar de muziek ook vandaan komt. Dat is Guine en Mali. Ook djembe’s uit Burkina Faso en Ivoorkust zijn goed. De djembe’s uit Senegal zijn vaak wat goedkoper en ook gemaakt van een heel ander type hout, demba of dougoura, dat je herkent aan de binnenkant van de djembe door de vezelige structuur.Voor het wat kleinere budget zeker een optie.
Laat je niet misleiden door de prijs. Een goede beginners djembe kost 150 tot 225 euro. Goedkoper heb je vrijwel zeker een miskoop. De twee goede winkels in Nederland die ik ken zijn Stiggelbout in Groningen en Fola in Deventer.
fremar
7 jaar geleden
Antoni
7 jaar geleden
Dat ene land heet Guinee. Vreemd dat op een website over djembés djembé wordt geschreven zonder accent aigu. Sebastiaan (van die website) weet er verder veel van. Leuk om te lezen!

Andere antwoorden (1)

Ik heb zelf twee djembés afkomstig uit afrika. Dit zou ik zeker aanraden. Kijk ook naar de groote. Mijn eerste djembé was een vrij kleine, wel met een suprime geluid. Deze werd na een tijdje te laag voor mij om op te spelen als ik op een stoel zat. Nu kan ik er alleen nog op spelen als ik hem om heb hangen aan een band.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik weet niet precies hoeveel ze gekost hebben maar ik zou geen djembe ozmaar van internet kopen. Ga eerst zelf kijken. Hoe speelt het, heeft het een mooi geluid en is het de grootte die je had verwacht bijvoorbeeld.