waar gaat het liedje the times they are a changin van bob dylan over?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
8.6K

Het beste antwoord

Het gaat over ; " de tijden die aan het veranderen zijn".

Eigenlijk is het meer de maatschappij die steeds verandert.
Zo waren er de 50er jaren, waarin men al wat meer afstapte van de heersende normen. Rock&roll, vetkuiven, nozems enz. Er werd vooral bij de gevestigde orde van voornamelijk de ouderen, schande van gesproken maar in feite waren het 'Peanuts', vergeleken bij de jaren 6o.
Toen kwam de jeugd ineens in opstand. Hippies, provo's en allerlei groeperingen die nu ook inspraak wilden hebben.
Een seksuele revolutie, waarin de eigenlijk preutse ouderen geconfronteerd werden met 'bloot' op de tv. De NVSH die ineens op de scholen moest voorlichten, dit terwijl er over seks nooit gesproken werd, dit was overal taboe! Mini rokjes, hot-pants, alles veranderde. Zelfs over anticonceptie werd openlijk gesproken.

Bob Dylan was in die tijd een protestzanger, middels zijn liedjes uitte hij dus ook zijn protest tegen de heersende maatschappij. In dit liedje, waarschuwt hij dan ook deze maatchappij van voornamelijk de ouders en politici ,er rekening mee te houden dat de tijden veranderen en dat zij hierin mee moeten gaan in plaats van alles bij het oude te willen laten.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat de tijden van de ouders voorbij zijn, en dat het nu volgens andere normen gaat en dat ze er iets aan moeten doen, voor het te laat is.
Volgens mij is de tekst redelijk hetzelfde gebleven bij ër komen andere tijden"van Boudewijn de Groot. Dus lees die er op na