Hoe stel je bij Whatsapp in dat anderen in de whatsapp groep jou nummer NIET zien?

Als ik aan een whatsapp groep word toegevoegd ziet elk lid van die groep mijn telefoonnummer. Hoe verberg ik mijn nummer voor de anderen in deze groep? Ik weet dat het kan maar weet niet hoe.
Bedankt

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
29K

Antwoorden (2)

Kan niet met je telefoonnummer
Je kan alleen je profielnaam/ foto en status voor onbekende onzichtbaar maken
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het hele principe van WhatsApp is gebouwd rondom telefoonnummers. Het is voor de applicatie de unieke sleutel om gebruikers te herkennen en te koppelen met het lokale telefoonboek op elk toestel. Het verbergen van je telefoonnummer is dan ook geen functionaliteit van WhatsApp, want dat zou zinloos zijn.

Er zijn mogelijkheden om je met een vals telefoonnummer op WhatsApp aan te melden om zo niet je echte telefoonnummer te delen, maar dit is tegen de gebruikersvoorwaarden en levert allerlei praktische problemen op. Het geldt dan ook voor heel WhatsApp en niet alleen voor een bepaalde groep of bepaalde contacten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedabkt! Ik ben er haast van overtuigd dat het vroeger echt kon. Is dat veranderd?