Verbruiken apps als Viber en Pinger veel internet op Android en iPad?

Verbruiken apps waarmee je gratis kunt bellen naar de persoon die diezelfde app ook heeft, veel mb's? Hoeveel gesprekken kun je voeren als je 200 mb ter beschikking hebt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

De 'smsjes' die je verstuurt via Whatsapp en Viber zijn data-technisch erg klein. Je hoeft je daarover geen zorgen te maken met 200 MB aan data. Met gemiddeld gebruik moet je denken aan nog geen 30 MB op jaarbasis (èrg ruim genomen; ik vind mezelf gemiddeld, en heb het afgelopen halfjaar iets meer dan 6 MB gebruikt).
Men stelt dat een bericht ongeveer 1KB is. In een MB zitten 1000 KB's (tenminste, dat is waar je vanuit moet gaan. Volgens de Windows-standaard is het 1024, maar dat verschil is dus zo klein dat het niets uitmaakt in termen van een praktische uitspraak). Kortom, als het om berichten gaat, hoef je je nergens zorgen over te maken.

Gesprekken via Viber verbruiken heel wat meer. Je moet dan denken aan ongeveer 0,5 MB per minuut. Bedenk je ook dat er wat variabelen zijn. Met een betere en snellere verbinding verbruiken Vibergesprekken meer doordat het kiest voor een betere kwaliteit. Met een zwakkere internetverbinding bel je dus wat zuiniger.

Een goede tip is om een appje te installeren die je data in de gaten houd. Onavo gebruik ik zelf, maar er zijn meerdere goede van dit soort apps.

http://www.viberfaq.com/are-the-calls-on-viber-really-free/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is Skype ook een optie? Of werkt de belfunctie daarvan alleen via PC? (Dus echt bellen met een tegoed van Skype, niet de voicechats)