Wat moet ik doen als de batterij van mijn galaxy ace snel op gaat?

De batterij van mijn galaxy ace (±1 jaar oud) gaat heel snel leeg, eerst had ik er geen last van maar een paar weken geleden begon het.
Ik laad mijn mobiel meestal de hele nacht op voordat ik naar school ga, als ik hem eruit haal is de hele batterij opgeladen maar een uur later zegt hij al dat mijn batterij nog maar 15% heeft, en een paar seconden later maar 5% en dan valt hij uit zonder dat ik hem heb gebruikt.
Ik zet dan meestal mijn wifi uit maar dat helpt ook niet en
normaal heb ik al mijn applicaties uit staan.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik heb echt geen idee!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (5)

Verwijder onnodige programma's, zet de helderheid lager, zet gps uit, zet Wifi en mobiel dataverkeer uit en kijk dan eens hoe lang het duurt. Herstarten wil ook wel eens werken. Allemaal om de telefoon zo min mogelijk te belasten :) fabrieksinstellingen werken ook wel eens. Of misschien is de batterij wel kapot, speel er een beetje mee en kijk of het helpt :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Download battery saver, doe gps,wifi,3g en bluetooth uit als je het niet gebruikt, anders kan je ook een nieuwe batterij gaan kopen die langer meegaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de batterij ineens veel sneller leeg lijkt te gaan, lijkt het me dat je accu zijn beste tijd gehad heeft. Die zul je dus moeten vervangen. Op bijv. eBay kun je accu's vinden hiervoor.

http://www.ebay.nl/sch/i.html?_nkw=samsung+galaxy+ace+battery&_sacat=0&_odkw=samsung+galaxy+ace+accu&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naar wat ik uit jouw verhaal haal is jouw batterij ter ziele en dient gewoon vervangen te worden.
Deze accu's zijn in ruime mate te verkrijgen op Markplaats, Ebay maar ook gewoon bij een lokale telefoonboer op de hoek.
Kijk dan wel gelijk naar een "zwaardere" batterij m.a.w. eentje met wat meer mAh kan leveren.
Voor je lader en het laden maakt dit weinig uit en je kan er wat langer plezier aan beleven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit probleem had ik ook bij mijn ruim een jaar oude Samsung Galaxy Ace. Ik heb toen een nieuwe accu gekocht voor €12,95 (exclusief verzendkosten); probleem opgelost! Ik heb de originele accu van Samsung gekocht, omdat ik van originele onderdelen houd, maar er zijn ook accu's van andere merken te koop met meer capaciteit.