Hoe werkt iCloud en wat gebeurt er als je iets in iCloud verwijdert?

Ik heb iCloud op mijn iPhone. Nu kreeg ik een mail dat het bijna vol zit.
Ik kan via instellingen dingen verwijderd bij iCloud, maar wat gebeurt er als ik het verwijder? Ben ik die apps of de opgeslagen dingen in die app dan kwijt? En waarvoor is iCloud precies? Het enige wat ik weet is dat het dingen voor je bewaart....

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K

Antwoorden (1)

iCloud is een, de naam zegt het al, een cloud-server. Je kunt het zien als een online opslag die je overal kunt benaderen. Het voordeel hiervan is dat je op ieder iCloud apparaat dezelfde gegevens ter beschikking hebt (mits ingelogd met hetzelfde account). Dus koop jij een mooie nieuwe iPhone, dan heb jij met je account nog alle gegevens. Apps worden niet opgeslagen, alleen de gegevens van apps (spelvoortgang, inloggegevens, notities, contacten etc etc etc). Als jij iets verwijderd in iCloud zal dit dus niet meer te zien zijn op andere apparaten met je iCloud. Verwijder jij je contacten, dan kun je op je nieuwe iPhone alle contacten weer opnieuw invoeren.

Ter informatie: de naam 'cloud' of letterlijk vertaald 'wolk' is afgeleid van de manier waarop de gegevens zijn opgeslagen. De gegevens worden namelijk verspreid over vele servers en ze 'zweven' daar over en weer, als in de wolken. Dit maakt het systeem relatief veilig, omdat de oorsprong van een bestand moeilijk te achterhalen is.
Technisch gezien werkt het een stuk ingewikkelder, maar zo begrijp je een beetje wat het is en hoe het werkt.

Het heeft nut als je een ander Apple apparaat gaat kopen ;) als je zeker weet dat je dit niet gaat doen, dan kun je het rustig uitzetten ;)