Kan ik een 06-nummer traceren?

Ik word al geruime tijd gestalkt met SMS'jes van een 06-nummer waarvan ik niet weet wie achter dit nummer zit. Kan ik traceren wie zich hier achter verborgen houdt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
151.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heb je een aanbidder die anoniem wil blijven. :p

Het beste antwoord

Wanneer je een keer gesmst bent, of in ieder geval 1 seconde met de persoon aan de telefoon hebt gehangen kun je (kosteloos) een onderzoek laten starten door je telecom aanbieder.

Deze zal dan de persoon aanspreken (indien deze klant is bij dezelfde aanbieder, wanneer dat niet het geval is wordt het doorgestuurd naar de betreffende aanbieder). Verwacht niet zoveel van die waarschuwing, er wordt enkel een briefje verstuurd.

Ook kun je de aanbieder verzoeken dit nummer te blokkeren. Smsjes en telefoongesprekken van het betreffende nummer komen dan niet meer aan op jou toestel, dus je ondervind er geen last meer van.

Politie en justitie is helemaal niet nodig. De politie stuurt je zelfs naar de provider toe (had mijn oortjes openstaan toen ik op het politiebureau aangifte deed en ik moest wachten)

Zit je bij vodafone, dan vind je het formulier hier: http://www.vodafone.nl/prive/help/aanvragen_en_wijzigen/telefonische_overlast_melden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit antwoord heeft me het meest geholpen. Hoewel ik niet bij Vodafone zit, kon ik het bij T-Mobile ook vinden. Bedankt!

Andere antwoorden (7)

Dat kan de politie wel in bepaalde gevallen, want de providers hebben veel info in systemen staan, die voor politie beschikbaar moet zijn. Maar ik denk niet dat ze die info zo maar geven. Ben je zelf bang om getraceerd te worden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, want ik stuur geen SMS'jes naar onbekenden. :)
Justitie zou dat kunnen, maar er is nog iets. sms-jes kunnen ook verzonden worden met een programmaatje dat je op je pc installeert. (je hebt wel een modem en een vaste telefoonlijn nodig) Daar kun je elk willekeurig 06 nr. invullen dat op de display van de ontvanger moet verschijnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou wellicht zo kunnen zijn. Het zijn namelijk twee verschillende telefoonnummers.
Probeer Spyderweb eens, dat is een metazoekmachine waarmee je in meerdere databases tegelijk kunt zoeken. Als je in het menu links kiest voor 'Telefoonnummer', dan krijg je een scherm waar je het telefoonnummer in kunt voeren om omgekeerd te zoeken (dus naam bij een telefoonnummer, in plaats van op naam een telefoonnummer zoeken).

Dan moet diegene wel ergens in een online telefoongids vermeld staan, maar heel veel mensen hebben zo'n vermelding zonder dat ze zich ervan bewust zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet gelukt, maar toch bedankt voor het antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer dat het niet gelukt is. Dan denk ik dat de politie (zie antwoorden hierboven) de aangewezen weg is. Stalken is bij wet verboden, net als het versturen van ongevraagde sms'jes (spam), je staat dus in je recht!
probeer telefoondetective.nl eens. Daar staan erg veel nummers op! Maar je kan het nummer natuurlijk ook gewoon eens terugbellen met je eigen nummerherkenning uit en kijken wie er opneemt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn meerdere sites die telefoonnummers traceren.

Een sms bericht kun je trouwens niet verzenden zonder je nummer mee te sturen. Dat kan wel als je de berichten via een computer verstuurt.

Wat je ook kunt doen is het nummer op de telefoon blokkeren. Opgelost
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het nummer eens te bellen. Niet met je eigen telefoon met nummerweergave maar een (vreemde) Misschien kom je er dan achter wie je belt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt ook een keer www.omgekeerdzoeken.nl proberen, werkt soms.