Beltegoed is ineens op hoe kan dat?

Mijn beltegoed is ineens van 17,92 naar 1, 43 gegaan, vanmorgen had ik nog 17,92 en toen ging ik naar mijn oma en die heeft geen internet dus dan doe ik soms mobiele gegevens aan en toen heb ik 3 apps gedownload en iets op google gezocht, en er stond dan boven aan LTE dat staat er anders nooit anders staat er altijd 3G of 4G maar dit keer niet en ik kreeg toen ik het aan en uitzette telkens geen bericht van vodafone dat vond ik ook al raar dus ik dacht dan zal dit wel gratis zijn maar niet dus, ik heb net op het normale internet van thuis 10 berichten gestuurd naar 3030 dat je geld kan winnen dat kostte per bericht 0,45 euro cent dus dat zal 4,50 zijn maar dan zou er dus 13,42 ineens er vanaf zijn gegaan.
(herkent iemand dit of weet iemand hoe dit kan?)

Toegevoegd na 3 minuten:
Mijn mobiel is de: Samsung Galaxy S7 edge

Toegevoegd na 40 minuten:
ik heb gedownload:

Wie is de mol: 45,58 MB
Zalando: 49,16 MB
gezondheid en fitness: 13,64 MB
en Gratis stappenmeter, Actify MaaltijdMatch (ik weet niet hoeveel MB) maar die heb ik even gebruikt en weer verwijderd

Mijn oma woont net aan de grens met duitsland misschien ligt het daaraan?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Telefoons
2.5K
TurfGraver
7 jaar geleden
3 apps gedownload, en hoe groot waren deze apps? Stonden deze (en eventueel anderen) aan waardoor zij data verkeer genereerden bij Oma?
TurfGraver
7 jaar geleden
Oo en LTE staat voor Long Term Evolution.
Is gewoon 4G.
http://www.4gdekking.nl/alles-over-4g
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Merk op dat die 3030 berichten niet via "het normale internet van thuis" gaan zoals je denkt, maar via de SMS dienst die onder je telefoonaansluiting valt. Dus of je nou op wifi of 3G of 4G zit maakt daarvoor niet uit.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee ze stonden niet aan
ik heb gedownload: Wie is de mol: 45,58 MB
Zalando: 49,16 MB
gezondheid en fitness: 13,64 MB
en Gratis stappenmeter, Actify MaaltijdMatch (ik weet niet hoeveel MB) maar die heb ik even gebruikt en weer verwijderd
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mijn oma woont net aan de grens met duitsland misschien ligt het daaraan?
TurfGraver
7 jaar geleden
Verwijderen helpt niet aan data verbruik (downloaden kost data).
Als downloaden via Duits netwerk is gegaan kan dat zeker. Ik geloof dat het dan 0,83 euro per MB is. En dan gaat het heel hard....
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Sowieso is het een goed plan om met een prepaid verbinding altijd je dataverbinding UIT te schakelen (zodat je dit niet per ongeluk hebt) en alles via de WiFi te doen. En dan alleen als het echt nodig is specifiek handmatig de mobiele dataverbinding even aan te zetten (bijvoorbeeld als je gaat navigeren of zo), en dan nadat je klaar bent het weer uit te zetten. Als je dat doet heb je dit probleem nooit.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
TurfGraver:
Verwijderen helpt niet aan data verbruik (downloaden kost data).
Als downloaden via Duits netwerk is gegaan kan dat zeker. Ik geloof dat het dan 0,83 euro per MB is. En dan gaat het heel hard….
TurfGraver, SadBunny en Meikun Bedankt nu snap ik het waarom ik zal voortaan niet meer op het mobiele data gaan tenzij het eventjes moet maar met dingen downloaden dan wacht ik wel tot ik thuis ben :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mijn beltegoed was vorige week ook ineens verdampt. Oorzaak was de zwakke WiFi verbinding waardoor automatisch overgeschakeld werd. Mobiele dataverbinding was schijnbaar per ongeluk aan gezet, nu uitgezet en beltegoed loopt niet meer leeg.
dudemeister
7 jaar geleden
Duitsland loopt voorop hierin, wie weet straalde jouw mobiel een paal daar aan Om 4G te gebruiken, heb je LTE nodig. Dat is de afkorting van Long Term Evolution en dit is de technologie die het mogelijk maakt om 4G aan te bieden. De termen worden vaak door elkaar gebruikt, maar we bedoelen er hetzelfde mee: mobiel internet met een hoge snelheid. Toch is er een verschil. LTE is eigenlijk de allerlaatste stap binnen 3G en zit daarmee vlak voor 4G. Je zou dus kunnen zeggen 3.9G. Want eerlijk is eerlijk: alleen LTE Advanced voldoet aan de hoge eisen van 4G, maar om het niet al te ingewikkeld te maken, is de gangbare term 4G LTE

Antwoorden (1)

De Duitse grens kan er mee te maken hebben, maar dat zou in principe niet het probleem moeten zijn. Wat ik denk dat het probleem is is dat je die apps hebt gedownload. Sowieso als je op data gaat met prepaid, is dat al heel duur. Laat staan als je apps download! Zelf heb ik dit ook wel eens gehad met mijn data bundel (abonnement).