Heb ik recht op een leentoestel?

Ik heb een mobiel gekocht bij BelSimpel. Alleen blijkt mijn mobiel binnen een jaar keuren te krijgen. Nu wil ik mijn mobiel opsturen ter reparatie. Heb ik dan recht op een leentoestel?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Telefoons
3.2K

Antwoorden (2)

Nee, dat recht heb je niet wettelijk per definitie, tenzij dat expliciet in een contract vermeld staat.
Wel kan soms vanuit de service van een winkel een leentoestel gegeven worden. Maar dat is dan puur service.
Nee, daar doen ze niet aan bij Belsimpel. Vraag eens rond in je kennissenkring of iemand nog een oud toestel heeft liggen dat je even tijdelijk kunt gebruiken.
Het is per merk verschillend hoe lang je telefoon weg is voor reparatie. Kijk bij de informatie per merk waar je op moet letten bij het opsturen (of op laten halen) van je toestel.